روزهای سیاه بورس همچنان ادامه دارد؟

شاخص بورس تهران در پایان معاملات روز جاری با ۱۳ هزار و ۵۹۰ واحد افت در ارتفاع یک میلیون و ۱۶۷ هزار واحد ایستاد و ارزش معاملات خرد سهام در تالار شیشه‌ای حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود.

به گزارش تحریریه، معاملات بازار سرمایه امروز نیز با فشار فروش آغاز بکار کرد؛ به اعتقاد کارشناسان بازار سهام از نبود نقدینگی آسیب دیده و تنها راه برون رفت از این وضعیت بازگشت اعتماد و تحریک بخش تقاضا به منظور تزریق نقدینگی است.

معامله گران امروز در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۲۸۵ هزار معامله انجام دادند و مالکیت بیش از ۳ میلیارد و ۲۶ میلیون سهم و اوراق مالی دست به دست شد.

ارزش معاملات بازار سرمایه به بیش از ۱۱ هزار و ۹۹۵ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام هم حدود ۱۵۷۳ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج کردند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۱۳ هزار و ۵۹۰ واحد نزول به یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۷۲ واحد رسید. شاخص هم وزن هم با ۱۴۶۶ واحد کاهش عدد ۴۲۳ هزار و ۱۹ واحد را ثبت کرد.

معامله گران در بورس بیش از ۲ میلیارد و ۳۵۸ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۲۱۶ هزار معامله و به ارزش ۱۹۰۷ میلیارد تومان دادوستد کردند.

نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گل گهر، گسترش نفت و گاز پارسیان و خدمات انفورماتیک بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس ایران نیز در روز جاری با ۵۲ واحد افت به ۱۷ هزار و ۴۱۷ واحد رسید.

معامله گران در فرابورس بیش از ۶۶۸ میلیون سهم و اوراق مالی را در ۶۹ هزار نوبت و به ارزش ۱۰ هزار و ۸۸ میلیارد تومان را معامله کردند.

نمادهای پلیمر آریا ساسول، سنگ آهن گهرزمین، فولاد هرمزگان جنوب، گروه توسعه مالی مهر آیندگان و پتروشیمی مارون بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند و در مقابل نمادهای تولید نیروی برق دماوند و پتروشیمی تندگویان با بیشترین اثر مثبت مانع ریزش بیشتر شاخص شدند.

منبع: دانا

پایان/

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 9649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =