ائتلاف ایران، روسیه و چین در برابر آمریکا

اندیشکده «الناطور» اردن نوشت تغییرات راهبردی را در منطقه و جهان رخ داده و شکل گیری ائتلاف آسیایی متشکل از روسیه، چین و ایران درحال پایان دادن به سلطه آمریکا در جهان است.

به گزارش تحریریه، اندیشکده «الناطور» اردن در بخشی از گزارش خود در مورد روز قدس نوشت: از زمانی که ۴۲ سال پیش امام خمینی رهبر کبیر انقلاب ایران به خاطر قدس فریاد زد اتفاقات بسیاری رخ داده است و بسیاری از نظام‌های رسمی عربی فقط به عادی‌سازی روابط خود با رژیم اشغالگر اکتفاء نکردند، بلکه در ساختار و نقش آنها تغییراتی ایجاد شده است تا از روندی که شعار «نه صلح، نه مذاکره درمورد به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی» را سر می‌دادند به نظام‌هایی تبدیل شده‌اند که در نشست خارطوم شعار «صلح، مذاکره و به رسمیت شناختن این رژیم» را سردادند.

به نوشته اندیشکده فوق، قدس در راهبرد ایرانی‌ها به عنوان نخستین فریاد زنندگان روز جهانی قدس در اولویت قرار دارد و آنها از مردم فلسطین و مقاومت آنان پشتیبانی می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران با وجود روبرو شدن با همه تحریم‌های ظالمانه و دسیسه‌ها از سوی آمریکا، صهیونیسیم جهانی، استعمارگران غربی و بسیاری از شیوخ عربی خلیج فارس به طور آشکار موضع خود را درباره قدس با قاطعیت اعلام می‌کند.

این گزارش آورد: تغییرات ژئوپلیتیک و راهبردی در منطقه و جهان در حال رقم خوردن است که نشان می‌دهد محور مقاومت در حال قدرت‌یابی بیشتر است. محور مقاومت اجازه نخواهد داد مساله فلسطین رو به فراموشی رود. در سطح جهانی هم مشاهده می‌شود طرح های آمریکایی در منطقه در حال رنگ باختن است و ایالات متحده دیگر قدرت و ژاندارم جهان نیست بلکه آمریکا با شکست روبرو شده و محور مقاومت دستاوردهای بسیاری را کسب کرده است. آمریکا به توافق هسته‌ای بر می‌گردد و در برابر شرط‌های ایران برای برداشتن تحریم‌های ظالمانه از این کشور تسلیم می‌شود. علاوه بر این کاخ سفید پس از ۲۰ سال مجبور شده است در نتیجه شکست در افغانستان و پس از برجای گذاشتن ۲ هزار و ۵۰۰ کشته و جراحت برای ۲۴ هزار تن از سربازانش در این کشور و هزینه ۲ تریلیون دلاری، مجبور به خروج از این کشور شده است.

همچنین آمریکا در جنگ‌ها و تحریم‌های ظالمانه خود علیه سوریه، لبنان و یمن به هیچ یک از اهداف خود نرسیده بلکه در حال متحمل شدن شکست‌های بیشتری است. همین شکست‌ها بود نظام عربستان به عنوان همپیمان آمریکا را مجبور کرده‌ در شرایطی که انصارالله زمام امور را در جنگ یمن در دست دارد، موشک‌ها و پهپادهای آنها در قلب عربستان فرود می‌آیند و آرامکو به عنوان شریان حیاتی اقتصاد عربستان را هدف قرار گرفته‌اند به مذاکره سری با ایران روی آورد تا تهران از انصارالله بخواهد که به موشک باران ریاض و اهداف حیاتی و اقتصادی عربستان پایان دهند.

همچنین نباید این موضوع فراموش شود قدرت‌یابی نظامی و اقتصادی کشورهایی مانند روسیه و چین هم یک جهان چند قطبی ایجاد کرده است و شکل گیری ائتلاف آسیایی متشکل از روسیه و چین و ایران می‌تواند به سلطه آمریکا در جهان پایان دهند.

اندیشکده الناطور در بخش پایانی گزارش خود آورد: با وجود تسلیم شدن برخی نظام‌های عربی، این اطمینان وجود دارد که مردم عرب و جهان اسلام به اصول و ارزش‌های خود خیانت نمی‌کند و قدس در حافظه و وجدان آنها زنده خواهد ماند. پیش‌بینی می‌شود که قدس همه کشورهای عربی و اسلامی را با هم متحد و همسو می سازد.

گزارش اعتقاد دارد با وجود شرایط سختی که تهران و محور مقاومت از سوی آمریکا و همپیمان صهیونیستی و عرب‌های تسلیم شده و قدرت‌های غربی متحمل می شوند با توجه به دستاوردهایی که مقاومت کسب کرده است همچنان روز قدس به طور گسترده با استقبال مردم آزاده جهان و احزاب و جریان‌ها روبرو خواهد شد.

پایان/

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 9699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      0 3
      چه تیتر احمقانه‌ای، مثل روز روشنه، چین و روسیه ایران رو هیچی حساب نمیکنن
      • IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
        0 0
        اگه سالخورده ای معلومه بیسوادی اگه جوانی پس کتاب زیاد بخوان تاریخ و اقتصاد . راجع به سلطه دلار بخوان و اینکه پشتوانه دلار چی هست . بورس و اقتصاد امریکا هست یا طلا . ذخایر طلای جهانی را مطالعه کن . راجع به درصد سهام امریکا در کشورهای جهان مثل آلمان و کره و ژاپن ووووو مطالعه کن . راجع به ایسم ها مثل لیبرالیزم و کمونیسم و سوسیالیزم و ... مطالعه کن و نقاط قوت و ضعف رو بررسی کن . ببخش رک گفتم ....... اما یه سوال مهم دارم فکر کن جواب بده : میدانی که امریکا ذاتا دزده . ولی چرا این اواخر داره بی محابا دزدی و جنایت می کنه ؟ ببین جابش اینه که روانشناسی میگه . هر شخص چه مثبت چه منفی وقتی تحت فشار باشه اونوقت به سیم آخر میزنه و این آخرین حرکته و پایان کار . طی 10 سال آینده سلطه دلار تموم میشه و ........
    • ... IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      1 1
      این مسخره ترین جمله است روسیه دشمن مخفی ماست.
    • حسین IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      1 0
      درد وبلای این نویسنده آزاد فکر اردنی بخوره تو سر ایرانیان بدبخت وعرب های مذدور ووابسته ودنباله روی بیگانه.