خودرو بخریم یا صبر کنیم؟

وضعیت بازار خودرو کشور نشان می دهد که اگر خانوارهای ایرانی خرید را به تعویق بیاندازند بهره بیشتری می برند.

به گزارش تحریریه، با کاهش قابل توجه قیمت دلار به دلیل منطق سیاسی اعمال شده به وسیله دولت در ماههای پایانی و مذاکرات هسته ای وین؛ و چشم انداز قیمت بدبینانه 18 هزار تومان و خوشبینانه 12 هزار تومان، بازارهای مرتبط مانند بازار خودرو هم در مسیر کاهش قیمت قرار گرفته اند.

این کاهش قیمت برای خودروهای تولید داخلی اندک خواهد بود که با افزایش قیمت کارخانه خودروهای تولید یا مونتاژ داخل به وسیله شورای رقابت در حال یکسان سازی قیمت بازار و کارخانه هستند.

اما در مورد خودروهای خارجی این مساله متفاوت است و رابطه تقریبا یک به یک با قیمت دلار بازار برقرار دارد. با یک تفاوت که به دلیل سیاست عجیب منع واردات خودرو شاهد حباب 20 تا 30 درصدی قیمتی هستیم که از سال 1397 تاکنون وجود داشته است. نتیجه اینکه قیمت خودروهای وارداتی نسبت به مهرماه سال 1399 بیش از 50 درصد و نسبت به مقطع کنونی بیش از 30 درصد کاهش پیدا می کند.

خانوارهای ایرانی؛ چه بخواهند خودروهای وارداتی خریداری کنند و یا از تولیدات خودروسازان و مونتاژکاران داخلی استفاده کنند، بهتر است خرید خود را به تاخیر بیاندازند، به خصوص کسانی که قصد دارند خودروهای خارجی خریداری نمایند، زیرا کاهش قیمت در خودروهای تولید داخل اندک خواهد بود و کمتر از 15 درصد است.

پایان/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 9701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =