رمز ارزی فراتر از بیت کوین

تحلیل بازار کریپتوکارنسی ها نشان می دهد رمز ارز اتریوم هفته گذشته بیشترین ورودی از ماه فوریه را به خود اختصاص داده و همین امر موجب شده است پس از گذر از قیمت ۳۵۰۰ دلاری، ادامه رشد آن به سطح بالای ۵۰۰۰ دلار قطعی به نظر برسد.

به گزارش تحریریه، ورودی به محصولات سرمایه گذاری دارایی دیجیتال هفته گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار افزایش یافت. این افزایش نسبت به هفته قبل و بیشترین ورودی از فوریه ۲۰۲۱ است.

طبق گزارش جدید صندوق مالی «کوین شیرز» {CoinShares }که روز سه شنبه منتشر شد، «اتر» (ETH) طی هفت روز تا ۳۰ آوریل میزان ۳۰ میلیون دلار ورودی را به خود جذب کرد و کل دارایی های تحت مدیریت را به رکورد ۱۳.۹ میلیارد دلار رساند.

طبق این گزارش، ورودی ها زیاد بود اما جریان های ورودی و خروجی مختلفی در بین تامین کنندگان مشاهده شد. با اینکه بسیاری از تامین کنندگان خروجی های زیادی را در اروپا را شاهد هستند اما همتایان آمریکای شمالی آنها جریان ورودی شدیدی را تجربه می کنند.  

بیشترین میزان ورود به بیت کوین ۴۴۲ میلیون دلار بود. محصولات دیگر همچون «ریپل»(XRP)، «پولکادات» (Polkadot )، «بایننس کوین» (BNB) و «کاردانو» (cardano) دارای ورودی های جزئی بودند درحالیکه محصولات سرمایه گذاری چند دارایی در هفته گذشته ۹.۲ میلیون دلار ورودی داشتند.

بیت کوین (BCH) هفته گذشته ۱.۷ میلیون دلار خروج داشته که ۱۰درصد از کل دارایی های تحت مدیریت را نشان می دهد.

کوین شیرc در مورد تغییرات ورودی دارایی های دیجیتال اظهار داشت: «ما معتقدیم برخی از سرمایه گذاران پس از رسیدن به معامله محدوده نوسان از فوریه شروع به خرید و برخورداری از این فرصت ها می کنند در حالی که برخی دیگر تسلیم می شوند و سود خود را برداشته و از بازار خارج می کنند».

این تغییرات در جریان های ورودی و خروجی به این دلیل بود که «بیت کوین» و «اتر» سه شنبه در بازار فروش رمزنگاری همراه با سهام ایالات متحده فرو ریختند. پیش از این، اتر و «دوج کوین» بالاترین قیمت‌های تاریخ خود را تجربه کرده بودند.

هشدار «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره اینکه نرخ بهره ممکن است به افزایش نیاز داشته باشد به عنوان یک کاتالیزور عمل کرد که موجب شد قیمت ها ریزش کند.

اتر (ETH) از ساعت ۲۱:۰۰ چهارشنبه به وقت محلی در حدود قیمتی ۳.۳۶۹ دلار معامله شد و نسبت به ۲۴ ساعت قبل از آن ۳.۴ درصد سود به دست آورد.

طبق گزاش کوین دسک دامنه ۲۴ ساعته مبادلات اتر در این روز بین۳.۲۳۷-۳.۵۳۰ دلار بود.

قیمت دوج کوین از ساعت ۲۱:۰۰ به وقت محلی دو برابر شد و حدود ۰.۵۷ معامله می شد. این رمز ارز جهش ۳۸.۷ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت پیش از آن داشت.

بیت کوین (BTC) از ساعت ۲۱:۰۰ چهارشنبه به وقت محلی حدود ۵۴.۵۹۱ دلار معامله شد که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۵ درصد کاهش داشت.

طبق گزاش کوین دسک دامنه ۲۴ ساعته مبادلات بیت کوین در چهارشنبه بین ۵۳.۶۳۳-۵۷.۳۵۶ دلار بود.

دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ با افزایش ارزش بازار در اوایل روز سه شنبه رکورد زد و در حدود ساعت ۱۴:۳۰ به ۳.۵۳۰ دلار رسید. این رقم بیش از ۲۰۰ دلار بیشتر از رکورد قبلی ۲۳۰۰ دلار است. اتر بالاتر از میانگین متحرک ۱۰ ساعته و ۵۰ ساعته در نمودار ساعتی قرار دارد، این یک سیگنال صعودی برای تکنسین های بازار است.

«الساندرو آندروئتی» تاجر در بازار رمزنگاری خارج از بورس، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که اتر در بین تجار با سطح قیمتی ۳۰۰۰ دلار جذابیت خاصی دارد. وی گفت: اتر به دلیل گذشتن از سد ۳۰۰۰ دلار مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر رکورد بالای قیمت ها، حجم اتر نیز رکورد زده است. در واقع، طبق داده های کوین دسک، در آغاز این هفته حجم مبادله اتر بیشتر از بیت کوین بود.

«ریچ روزنبلوم» یکی از بنیانگذاران سازنده بازار رمزنگاری GSR می گوید: اتر و بیت کوین اکنون به عنوان دارایی مجزا رفتار می کنند که به طور معمول چنین نیست. بین بیت کوین و اتر ارتباط وجود دارد.

«نیک اسپانوس» بنیانگذار مرکز بیت کوین NYC، امابر این باور است که این قطع ارتباط می تواند منجر به پیشرفت بیشتر اتر شود. سپانوس گفت: «با توجه به سرعت جمع آوری اتر در روزهای اخیر، مسیر ادامه رشد آن قطعی است و هدف جدید سطح بالای ۵۰۰۰ دلار  را نشان می دهد».

اسپانوس همچنین اشاره کرد که سلطه اتر یا سهم آن از کل سرمایه بازار ارزهای رمزنگاری شده اکنون به ۱۸ درصد نزدیک می شود. این بالاترین میزان از سال ۲۰۱۸ بوده است.

پایان/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲
کد خبر: 9720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      0 0
      هیچ