جنگنده چینی کابوس آمریکا شد

مدل دو نفری جنگنده نسل پنجم چینی J-20 سامانه قدرتمند جنگ الکترونیکی دریافت کرده و قادر خواهد بود پهپادهای تابع خود را کنترل کند که در نتیجه آن به "کابوس واقعی" برای دشمن تبدیل خواهد شد.

به گزارش تحریریه، این مطلب را روزنامه  South China Morning Post با استناد به مجله Ordnance Industry Science Technology اعلام کرده است.

در مطلب منتشره در این نشریه ادعا می شود که "هواپیماهای بدون سرنشین می توانند برای هواپیماهای دشمن یا هواپیماهای رادارگریز یک طعمه برای به دام انداختن انها  باشند." همچنین ، پهپادها "می توانند داده های اطلاعاتی را جمع آوری کرده، سیستم های دفاع هوایی را مورد حمله  قرار داده و کسب  برتری هوایی را تضمین کنند." South China Morning Post خاطرنشان می کند که دو سال دیگر J-20 به جای موتورهای روسی، موتورهای چینی را دریافت می کند.

در ماه مارس ، مجله آمریکایی Popular Mechanics نوشت که بمب افکن استراتژیک رادارگریز  B-21 Raider نیروی هوایی ایالات متحده به "قاتل" سامنه های های دفاع هوایی روسی اس 400((Triumph و جنگنده های J-20 چینی تبدیل خواهد شد.

در ژوئیه سال 2020 در مطلب مندرجه در پورتال چینی Global Times از جنگنده های آمریکایی F-22 Raptor و F-35 Lightning II و همچنین J-20 چینی به عنوان جنگنده های نسل پنجم نام برده شده بود اما جنگنده روسی سوخو 57 ذکر نشده بود.

منبع: اسپوتنیک

پایان/

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
کد خبر: 9767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =