کارشناس دلار کاندیدای اصلی اصلاح طلبان است!

عبدالناصر همتی که پر نوسان ترین دوران نرخ ارز را در کارنامه خود دارد، کاندیدای پنهان اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری است.

به گزارش تحریریه، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی که بی نوسان ترین دوران نرخ ارز و بیشترین میزان خلق نقدینگی را در کارنامه خود دارد، کاندیدای پنهان اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری 1400 است.

مدیریت همتی در تمام نهادهایی که حضور داشته همراه با ناکارآمدی و بحران سازی بوده و در دوران 3 ساله حضور در بانک مرکزی هم اقتصاد کشور را با چاپ بی سابقه پول و برهم زدن بازار ارز به اغتشاش کشیده است.

نرخ ارز در دوران همتی از 9 هزار تومان به 20 هزار تومان، از 20 هزار تومان به 10 هزار تومان، از 10 هزار تومان به 33 هزار تومان، از 33 هزار تومان به 21 هزار تومان، از 21 هزار تومان به 26 هزار تومان و حالا مجددا به 21 هزار تومان رسیده است که نشان می دهد چه وضعیت اسفناکی بر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران حاکم شده است.

همتی نه تنها در حوزه "فعل" کارنامه زیانباری دارد، در مساله "ترک فعل" نیز اقدامات زیانباری دارد و در دوران بازگشت تحریم ها اقدام به اجرایی کردن پیمان های دو جانبه پولی نکرده و پیمان پولی با ترکیه هم به دلیل نوسانات شدید در ارزش ریال عملا امکان اجرایی شدن را از دست داده است و جز چند تراکنش محدود کاری از پیش نبرد که در صورت ثبات در نرخ برابری ریال می تواند فعال شود. همتی برای امضای توافق های پولی دو جانبه با چین، روسیه، عراق، سوریه و ... هم اقدامی نکرد و بانک مرکزی را به بی عملی مفرط مبتلا کرده است. ممکن است این نوسانات ارزی شدید و بی منطق با هدف بی اثر کردن پیمان های پولی دو جانبه انجام شده باشد.

شخصی با چنین کارنامه حیرت آوری ممکن است کاندیدای پنهان جریان اصلاحات در انتخابات آتی باشد. البته همتی خاستگاه کارگزارانی دارد، اما در انتخابات های اخیر همواره نظر حزب کارگزاران بر جریان اصلاحات حاکم بوده است.

پایان/

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 9799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =