پشت پرده واکسیناسیون اجباری

بیماری کووید ۱۹ با همه مصائبی که برای همه کشورها داشت اما موجب شد تا مردم جهان با نام شرکت های فعال در حوزه زیست فنلاوری همچون فایزر، مدرنا، آسترازنکا و ... آشنا شوند و به واسطه این بیماری ناشناخته سود سرشاری نصیب این بنگاه های اقتصادی شود.

به گزارش تحریریه، تا قبل از سال گذشته، شرکت هایی مانند «فایزر»، «آسترازنکا»، «بایون تک» و «مدرنا» به احتمال زیاد برای شما ناشناخته بودند. آنها احتمالا حتی در دسترس گیرنده های رادار شما نبوده اند مگر اینکه شما شخصی باشید که با شرکت های بیوتکنولوژی همگام بوده باشید. البته با وجود این هنوز هم شرکت های بیوتکنولوژی زیادی وجود دارند، بنابراین آشنایی با همه آنها و کارهایی که انجام می دهند کاری دشوار است.

اگر شیوع ویروس کرونا نبود، من شک دارم که مدرنا،فایزر، آسترازنکا و بایون تک تا این حد برای مردم به نام هایی شناخته شده تبدیل می شدند. شرکت های یاد شده در زمان نیاز به تولید و ساخت واکسن های کووید ۱۹ پیش قدم شدند. این زمان درخشش آنها بود و آنان از فرصت پیش رو استفاده کرده و مردم را نسبت به فعالیت های خود و آنچه در آن تخصص دارند، آگاه کردند.

طبق گزارش اخیر «Acumen Research and Consulting» یک ارائه دهنده تحقیقات بازار جهانی، انتظار می رود بازار جهانی بیوتکنولوژی با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) حدود ۱۵.۵ درصد از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ رشد کند و در سال ۲۰۲۷ به ارزش بازار بیش از ۸۵۰.۵ میلیارد دلار برسد. پیش بینی می شود که این رشد گسترده باشد و فرصت های زیادی را نه تنها برای آن شرکت های بیوتکنولوژی بلکه برای سرمایه گذاران که به خوبی در مورد کار این شرکت های بیوتکنولوژی و چگونگی پیشرفت تحقیق و توسعه آنها آگاه است، فراهم کند.

Consumer attitudes about Pfizer, J&J, and other Covid-19 vaccine brands —  Quartz

این همان چیزی است که در مورد شرکت های بیوتکنولوژی وجود دارد. آنها می توانند زمان زیادی را صرف تحقیق و توسعه راه های مختلف درمانی کنند اما انتظار طولانی برای حضور یک شرکت در بازار می تواند باعث شود بسیاری از سرمایه گذاران همه چیز را در مورد آن شرکت و فعالیت های پیشگامانه آن برای درمان بیماری ها فراموش کنند. این بازی صبر و انتظار است و می تواند به راحتی ثروت را برای سرمایه گذارانی که آگاهی کافی دارند و می دانند چه انتظاراتی در سال های آینده باید داشته باشند، به ارمغان بیاورد.

ما می دانیم که انتظارات از بازار جهانی بیوتکنولوژی در هفت سال آینده به شدت افزایش می یابد و قرار است ارزش آن تا سال ۲۰۲۷ به بیش از ۸۵۰ میلیارد دلار برسد. گزارش جدیدی از شورای ملی اطلاعات آمریکا (NIC) وجود دارد که نشان می دهد، بیوتکنولوژی می تواند به طور بالقوه حدود ۲۰ درصد از اقتصاد جهانی را تا سال ۲۰۴۰ به خود اختصاص دهد که بخش کشاورزی، تولید و کاربردهای بهداشتی از مهمترین عوامل این پیشرفت هستند.  

شما به احتمال زیاد بیوتکنولوژی را با مراقبت های بهداشتی و یافتن درمان بیماری ها یا ویروس ها مرتبط می دانید. با این حال، بازار و نوآوری های گسترده و متنوعی در این عرصه وجود دارد. گزارش شورای ملی اطلاعات آمریکا بیان می کند که نوآوری در بیوتکنولوژی می تواند به جوامع اجازه دهد تا سال ۲۰۴۰ بیماری، گرسنگی و وابستگی به پتروشیمی را کاهش دهند در حالی که چگونگی تعامل جامعه با محیط و یکدیگر را نیز دگرگون می کند. این یک آینده ایده آل است؛ آینده ای که در آن افراد سالم باشند و بتوانند آسیب های ناشی از تولید و مصرف بیش از حد برخی از محصولات را به محیط زیست برگردانند.

طبق برآوردهای موسسات غربی، با داشتن فرصتی برای پیشبرد کاربردهای بیوتکنولوژی مانند ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی (GM) و فرآیندهای بیولوژیکی، این احتمال وجود دارد که مواد، داروها، کشاورزی و تولید مواد غذایی نیز دگرگون شوند، این امر می تواند منجر به تولید انواع غذاهای ارزان تر اما مغذی شود که اثرات زیست محیطی کمتری دارند. اگرچه هنوز چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد اما اگر ما بتوانیم از این فناوری به روشی که بیشتر مردم امیدوارند استفاده کنیم، می تواند مسیر جهان را به روشی جدید برای زندگی باز کند و هر شرکتی که در آن نوع نوآوری پیشگام باشد به احتمال زیاد سود چشمگیری خواهد داشت.

پایان/

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 9845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =