نوسانگیری ایلان ماسک از بیت کوین و ایده ای برای انرژیهای تجدیدپذیر 

ایلان ماسک، چند وقت قبل وعده فروش محصولات تسلا برحسب بیت کوین را داده بود که یکی از عوامل افزایش قیمت بیت کوین بود. حالا تازگی به این نتیجه رسیده که بیت کوین برق زیادی مصرف می کند و برای محیط زیست مضر است.

به گزارش تحریریه، همانطور که میدانید ایلان ماسک، میلیاردر معروف و مدیرعامل تسلا، چند وقتی است که در بازار رمزارزها ورود کرده است و با توییت‌ها و اظهارنظرهایش و تلاطمهایی که در این بازارها ایجاد میکند از خلق الله نوسان میگیرد.

چنین اقداماتی اگر در بازار سهام صورت گیرد، ظاهرا جُرم و از مصادیق دستکاری قیمت سهام است. اما در خصوص رمزارزها نمیدانم سیستم قضایی امریکا ورود می کند یا خیر.

وی چند وقت قبل وعده فروش محصولات تسلا برحسب بیت کوین را داده بود که یکی از عوامل افزایش قیمت بیت کوین بود. حالا تازگی به این نتیجه رسیده که بیت کوین برق زیادی مصرف میکند و برای محیط زیست مضر است و لذا از پذیرش آن منصرف شده است و قیمت بیت کوین هم ریزش کرده.

منتظر باشید چند وقت دیگر دوباره به این نتیجه برسد که میشه با راهکارهایی جلوی تخریب محیط زیست را گرفت و دوباره بیت کوین را بالا بکشد.

من مدتی است روی ایده ای کار میکنم که ماینینگ رمزارزها صرفا با انرژی تجدیدپذیر انجام شود! اینجوری دیگر نگرانی درباره اثرات ماینینگ روی تغییر اقلیم کمتر خواهد بود.

ممکن است بگویید این کار به لحاظ فنی امکان پذیر نیست، مثلا شبها انرژی خورشیدی وجود ندارد، یا این انرژیها نوسان دارند یا قابل اطمینان نیستندو...

با یک ایده ساده ولی دارای اثرات عمیق، این مشکل را میتوان حل کرد:

 مهدی نصرتی  در این خصوص معتقد است، به جای پول خرید برق از  تولیدکنندگان انرژی تجدیدپذیر، به ازای هر کیلو وات ساعت، یک برگه یا بن دیجیتال در اختیار آنها قرار گیرد. این بن ها را به هرکس و در هرجا میتوان فروخت.

از سوی دیگر، ماینرها ملزم باشند که در ازای هرکیلووات ساعت مصرفی به جای پول، یک بن بپردازند (نگران ساعات اوج مصرف نباشید، در ان ساعات یا ماینینگ کلا ممنوع است یا باید مثلا دوبرابر بن پرداخت کنند)

به این ترتیب در واقع همه برق مصرفی ماینرها از انرژی تجدیدپذیر تامین میشود، و صنعت ماینینگ هم مستقیم و غیرمستقیم کمک میکند به توسعه انرژیهای تجدیدپذیر. 
در ضمن این نکته مهم را هم درنظر داشته باشید که الان دولت پول کافی برای پرداخت مطالبات تجدیدپذیرها در اختیار ندارد و از سالهای قبل، میلیاردها تومان بدهی انباشته شده است. 

البته بدیهی است که باید جلوی ماینینگ غیرمجاز و با برق رایگان یا تقریبا مفت گرفته شود. (راهش در میان مدت این است که کلا برق رایگان و تقریبا رایگان حذف شود)

پایان/

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 9859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =