معامله روزانه رمز ارزها در ایران از بازار سهام پیش افتاد!

در حالی که میزان معامله روزانه رمز ارزها از 3 تا 5 هزار میلیارد تومان براورد شده، میزان معاملات بورس تهران حدود 3 تا 4هزار میلیارد تومان است.

به گزارش تحریریه، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش کمیسیون اقتصادی قرار است چارچوب قانونمند مشخصی را برای رمزارز‌ها در نظر بگیرد تا بتوانیم در شرایط تحریمی از این ظرفیت استفاده کنیم و این موضوع به منابع ارزی کشور کمک کند.

پورابراهیمی گفت:​ هر گونه کسب و کار در اقتصاد و ارائه مجوزهای لازم برای درگاه‌های پرداخت برای لزوم شفافیت اطلاعات و سابقه فعالیت آن‌ها باید با چارچوب و آئین نامه ضابطه‌مند باشد.

وی با اشاره به فعالیت سایت‌هایی در کشورمان بدون نظارت بانک مرکزی در حوزه رمزارز‌هایی با منشاء خارجی، افزود: برآورد ما این است این سایت‌ها روزانه بین سه تا پنج هزار میلیارد تومان تبادل دارند و این موضوع نشان می‌دهد که ضابطه‌مند کردن آن‌ها ضروری است و بانک مرکزی باید در این باره ورود کند.

گفتنی است، در حالی که میزان معامله روزانه رمز ارزها از 3 تا 5 هزار میلیارد تومان براورد شده، میزان معاملات بورس تهران حدود 3 تا 4هزار میلیارد تومان است. همچنین برای خروج معاملات بورس از رکورد بایستی سطح معاملت روزانه حداقل به 10 هزار میلیارد تومان برسد. در مرداد ماه سال قبل سطح معاملات به 30 هزار میلیاردتومان  در هر روز نیز افزایش یافته بود.

پایان/

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 9861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =