آیا  انبارهای ذخیره کالاهای اساسی و خوراک دام خالی شد؟

میزان واردات جو 32 درصد، ذرت 68 درصد، کنجاله سویا 64 درصد و دانه های روغنی 51 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

به گزارش تحریریه، بررسی وزرنی ترخیص محصولاتی از قبیل دانه ای روغنی در فاصله زمانی اول فرودین سال 1400 تا 23 اردیبهشت ماه سال جاری،مشخص می شود که میزان واردات  دانه های روغنی و کنجاله سویا، جو و ذرت در مجموع 53 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

 بررسی تفکیکی این محصولات نیز نشان می دهد  که میزان واردات  جو 32 درصد، ذرت 68 درصد، کنجاله سویا 64 درصد و دانه های روغنی 51 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته، درحالی است که در سال قبل نیز میزان واردات این محصولات در شکل  مناسبی نبود و میزان واردات جو در سال 99 در مقایسه با مدت مشابه سال قبلی 55 درصد کاهش داشته است.

گفتنی است، واردات روغن که کماکان در وزارت صمت باقی مانده در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 200 درصد افزایش یافته است اما وزارت جهاد کشاورزی نتواسته رایزنی های لازم را با بانک مرکزی برای تخصیص ارز و ترخیص نهاده های دامی انجام دهد. در ماه های گذشته نیز شاهد بحران شدیدی در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ بودیم و مردم برای خرید مر غ صفوف طولانی را در روزهای اوج کرونا متحل شدند و قیمت تخم مرغ نیز در مقطعی در بازار به شانه ای 50 تا 60 هزار تومان رسید.

پایان/

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 9953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =