عجز آمریکا در مقابله با این سلاح مخرب مقاومت

فرمانده سازمان تروریستی سنتکام ضمن اشاره به عقب بودن آمریکا از روش‌های مقابله با پهپادهای گروه‌های مقاومت در منطقه غرب آسیا، تداوم عملیات‌ها علیه نظامیان آمریکایی در عراق را «خطرناک» توصیف کرد.

به گزارش تحریریه، «کنث فرانکلین مک‌کنزی» رئیس سازمان «فرماندهی مرکزی ایالات متحده» (موسوم به سنتکام) و فرمانده نظامیان تروریست آمریکایی در غرب آسیا درباره فناوری هواپیماهای بدون سرنشین کوچک که در اختیار ایران و گروه‌های مقاومت منطقه است، ابراز نگرانی کرد.

مک‌کنزی در مصاحبه با خبرنگارانی که حین سفر به منطقه غرب آسیا او را همراهی می‌کردند، گفت پیدا کردن راه‌های مؤثر برای مقابله با حملات پهپادی مشابه هدف قرار گرفتن نظامیان آمریکایی در یکی از پایگاه‌های عراق، اولویت سازمان تروریستی سنتکام است.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، وی با اذعان به اینکه آمریکا فاصله زیادی با راهکار نهایی برای مقابله با پهپادهای کوچکی دارد که مورد استفاده گروه‌های مقاومت عراقی است، هشدار داد استفاده از این پهپادها توسط این گروه‌ها در سال‌های آینده بسیار بیشتر خواهد شد.

فرمانده تروریست‌های سنتکام روز پنجشنبه به عراق سفر کرده بود اما به دلایل امنیتی رسانه‌های همراه وی، اجازه گزارش این خبر را تا زمانی که وی از منطقه خارج شد، نداشتند.

بر اساس این گزارش، مک‌کنزی با بیان اینکه چنین هواپیماهای بدون سرنشینی ارزان بوده و تهیه آنها ساده است اما ردیابی و هدف قرار دادن آنها بسیار دردسرساز است، گفت آمریکا باید راه‌های بیشتری برای مقابله با استفاده «دشمنان آمریکا در خاورمیانه و دیگر مناطق» از این پهپادها پیدا کند.

به نوشته آسوشیتدپرس، وی در این باره اظهار داشت: «ما به شدت در حال تلاش برای یافتن راهکارهای فنی هستیم که به ما اجازه دهد علیه پهپاد مؤثرتر عمل کنیم. تلاش‌ها برای پیدا کردن راه‌هایی برای قطع ارتباط پهپاد با مرکز هدایت، تقویت رادارها برای شناسایی و روش‌های سریعتر برای هدف قرار دادن آنها در جریان است».

این نظامی آمریکایی درباره تداوم عملیات‌های گروه‌های مقاومت عراقی علیه حضور نیروهای اشغالگر ایالات متحده در خاک این کشور نیز گفت: «آنها باور دارند که می‌توانند حملاتی را در سطح پایین انجام دهند تا واکنش ما را در پی نداشته باشد و در عین حال به اندازه‌ای انشقاق ایجاد کنند که نهایتاََ ما مجبور به ترک [عراق] بشویم».

مک‌کنزی با «خطرناک» توصیف کردن این وضعیت، مدعی شد نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، هنوز کارهای بیشتری برای کمک به عراق برای شکست کامل گروه تروریستی داعش دارد.

بر این اساس، وی بعد از ترک عراق، روز جمعه به سوریه رفته و با فرماندهان نظامیان آمریکایی و دیگر نیروهای متحد این کشور در چهار پایگاه جداگانه دیدار کند.

این اولین بار نیست که مک‌کنزی درباره فناوری پهپادهای محور مقاومت در غرب آسیا ابراز نگرانی می‌کند. وی پیشتر نیز با اذعان به توان پهپادی جمهوری اسلامی ایران، گفته بود این امر باعث شده برتری هوایی آمریکا در منطقه از بین برود. 

منبع: فارس

پایان

۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۶
کد خبر: 10062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =