لهستان علیه روسیه

لهستان به عنوان بازوی سیاسی و عملیاتی ایالات متحده در اروپا اعتقاد دارد پروژه نورد استریم ۲ همبستگی اتحادیه اروپا را خدشه دار کرده است اما در واقع این مخالفت به دلیل آن است که پروژه از منافع ترانزیتی ورشو به شدت کم می کند.

به گزارش تحریریه، ماتئوش ماراوتسکی، نخست وزیر لهستان در مصاحبه ای در مورد پروژه گازی نورد استریم-۲ اظهار داشت: این پروژه که تنها منافع روسیه در آن است به ابزاری خطرناک برای تاثیر گذاری بر اتحادیه اروپا تبدیل شده است. این پروژه عملا همبستگی اروپا را خدشه دار کرده و اختلافات بسیاری را در درون اتحادیه اروپا ایجاد کرده است. 

وی در ادامه افزود: انتقال گاز از روسیه به اروپا از پروژه نورد استریم-۲ پروژه بسیار بدی است و توان روسیه را برای چانه زنی در مذاکرات با اروپا به شدت افزایش داده است. پس از تکمیل این پروژه دیگر کاری از دست ما ساخته نخواهد بود. 

با تکمیل و راه اندازی خط لوله انتقال گاز نورد استریم-۲، ترانزیت گاز روسیه از خاک اوکراین و لهستان بسیار کاهش می یابد و منجر به از دست رفتن یکی از منابع مهم درآمد کشورهای یاد شده می شود. از این رو این دو کشور تمام تلاش خود را میکنند تا روسیه همچنان برای صادرات گاز به اروپا درگیر مذاکره با این دو کشور باشد. 

 آلمان، اتریش و دیگر کشورهای اروپایی با قاطعیت از پروژه نورد استریم-۲ حمایت می کنند چراکه انتقال گاز از طریق این پروژه برای آنها به مراتب به صرفه تر و امن تر است.

منبع: کانال اورآسیا پست

پایان/

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 10246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =