روسیه از  تاسیسات نورد استریم ۲ استفاده می کند

شرکت «گازپروم» به عنوان سرمایه گذار اصلی و مجری طرح «نورد استریم ۲ » اعلام کرد از ظرفیت خشکی خط لوله برای بازار داخلی خود استفاده خواهد کرد.

به گزارش تحریریه، با وجود تحریم های بین المللی علیه مسکو و عملیاتی نشدن پروژه زیر دریایی انتقال گاز روسیه به آلمان، اما گویا قرار است این پروژه ده ها میلیارد دلاری برای اهداف داخلی کاخ کرملین فعال شود.

غول انرژی روسیه گازپروم اعلام کرد که از ظرفیت خشکی نورد استریم ۲ که برای پمپاژ گاز طبیعی به آلمان طراحی شده است، برای تامین نیاز بازار داخلی روسیه استفاده خواهد کرد.

این شرکت در کانال رسمی خود گفت: از آنجایی که خط لوله گاز دریایی نورد استریم ۲ در حال حاضر مورد استفاده قرار نمی گیرد و با در نظر گرفتن نیازبه تامین گاز مصرف کنندگان در شمال غرب روسیه، گازپروم تصمیم گرفته است از ظرفیت مازاد انتقال گاز خشکی نورد استریم ۲ برای توسعه تامین گاز به مناطق شمال غرب روسیه استفاده کند.

گازپروم خاطرنشان کرد که اگر این خط لوله در آینده راه اندازی شود، تنها نیمی از ظرفیت این خط لوله برای اروپا در دسترس خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: اگر طرف آلمانی تصمیم به راه اندازی نورد استریم ۲ داشته باشد، تنها یک خط از دو خط لوله می تواند با بار ۱۰۰ درصدی مورد استفاده قرار گیرد و خط دوم آن تا سال ۲۰۲۸ به بهره برداری نخواهد رسید.

خط لوله گاز نورد استریم ۲ از سواحل روسیه در زیر دریای بالتیک تا آلمان امتداد دارد. ساخت این ابرپروژه در سپتامبر ۲۰۲۱ به پایان رسید و تا دسامبر آماده بهره برداری شد.

با این حال، مقامات آلمانی صدور گواهینامه خط لوله را قبل از درگیری در اوکراین متوقف کردند. این خط لوله دو رشته ای قرار بود سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را از روسیه به آلمان پمپاژ کند.

پایان/

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 18884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =