خبر خوش برای بانوان شاغل

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در حال بررسی و رفع ابهامات و ایرادات شورای نگهبان است .

به گزارش تحریریه،  فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس یازدهم در جلسه کمیته راهبردی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده استان مرکزی در مورد افزایش جمعیت گفت: مقام معظم رهبری در مباحث جمعیت حجت را تمام کرده‌اند و تاکنون ۴۴ مرتبه موضوع جمعیت را به‌عنوان دغدغه مطرح کرده‌اند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: نرخ باروری در ایران در سال ۹۹ به ۶ دهم رسیده است که این رقم در ۵۰ سال گذشته پایین‌ترین نرخ بوده است.

سونامی مرگ از سال ۱۴۳۰

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر وضعیت به شکل کنونی ادامه یابد و چاره اندیشی جدی و اجرایی برای آن انجام نشود سونامی مرگ از سال ۱۴۳۰ در کشور رقم می‌خورد. از این دهه باید خانه سالمندان بسازیم و هزینه‌های هنگفتی را صرف ارائه خدمات به جامعه سالمندی کنیم، به‌طوری که صندوق‌های بیمه‌گر زیر بار فشار این هزینه‌های سنگین از بین خواهند رفت. بر این اساس باید از امروز برای جمعیت آینده کشور سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم.
محمدبیگی دبیر فراکسیون گام دوم تاکید کرد: قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در حال بررسی و رفع ابهامات و ایرادات شورای نگهبان است و ان شاء الله بعد از انتخابات ابلاغ می‌شود. امیدواریم در دولت آینده برای اجرایی شدن هرچه بهتر این قانون برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام گیرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس یازدهم ادامه داد: حدود ۷۰ کشور دنیا دارای وزارت خانواده هستند که این نشان از اهمیت و توجه ویژه مسئولان این کشورها به این موضوع دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و مجلس یازدهم موضوع مرخصی زایمان بانوان شاغل تعیین تکلیف شد. در حال حاضر کمیته‌ای تشکیل شده و روند نهایی شدن 9 ماه مرخصی زایمان بانوان شاغل تقریباً تثبیت شده است.

منبع: خانه ملت

پایان/

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
کد خبر: 10336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهناز IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
      5 0
      سلام، مرخصی زایمان ۹ ماه شده با چه حقوقی؟؟دوسوم حقوق ، اونم چه حقوقی !!!بر اساس میانگین ۳ ماه آخر بارداری یعنی منی فروردین. اردیبهشت زایمان کنم حکم جدید هیچ تاثیری در حقوق من نداره و افزایش حقوق سالانه من تا نه ماه بی اثر و بیهوده هست
    • رضا IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
      1 0
      مملکت شده وراژی الان من ۳ جوان بیکار دارم بر پدر شما صلوات من با اینها چیکار کنم مگه میشه بیکار بود و همیشه نان خشک خورد اگه انهم باشه من از کجا بیارم
    • رضا IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
      1 0
      مرد باشید ونظرات رو سانسور نکنید و پخش کنید