اولین پیروزی اقتصادی انگلیس پس از برگزیت

انگلستان قادر شد تا توافق پسابرگزیتی خود را با نروژ نهایی کند تا زمینه را برای عقد قراردادهای تجاری با دیگر کشورهای اروپایی فراهم شود.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «رویترز» نوشت اسلو و لندن بر سر نهایی کردن یک معامله تجاری برای دوران پس از جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا به توافق رسیدند. اکنون بریتانیا دسترسی آسانتری را به صنایع غذایی به ویژه تولیدات دریایی نروژ خواهد داشت.

اگرچه وزیر صنعت و شیلات نروژ از تایید این خبر خودداری کرد اما رسانه های دو کشور عنوان داشتند که اکنون متن این توافق نهایی شده و باید به تائید پارلمان نروژ برسد.

سخنگوی اداره بازرگانی انگلیس نیز عنوان داشت گفت وگوها ادامه داردو همچنان مثبت دنبال می شود و هر دو طرف متعهد هستند تا هر چه سریعتر به توافقی دست پیدا کنند.

از زمان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در سال گذشته و دوره گذار برگزیت در پایان ماه دسامبر، انگلیس و نروژ توافق تجاری موقتی را اجرا می کردند. حال لندن امیدوار است پس از برگزیت بتواند توافق های تجاری مناسب تری را با اعضای اتحادیه اروپا به امضا برساند که منافع بیشتری را برای این کشور به همراه دارد.

دو کشور در زمینه تجارت دیجیتال و ماهیگیری با یکدیگر مراودات قابل توجهی دارند.

این معامله از آن جهت اهمیت دارد که هر توافقی که با نروژ به امضا برسد می تواند چارچوبی را برای توافق های آتی لندن با دیگر کشورهای اروپایی و از جمله ایسلند مشخص کند.

پایان/

۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
کد خبر: 10373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =