رفتار غیرحرفه ای سایت نزدیک به همتی و حذف نظرسنجی که نتایج ناخوشایند داشت

رفتار غیرحرفه ای سایت انتخاب و حذف نظرسنجی که نتایج ناخوشایند داشت باعث واکنش در فضای سیاسی شد.

به گزارش تحریریه، رفتار غیرحرفه ای سایت انتخاب و حذف نظرسنجی درباره کاندیداهای ریاست جمهوری پس از مناظره اقتصادی که نتایج ناخوشایند برای مدیران آن داشت باعث واکنش فعالان سیاسی شده است.

در نظرسنجی انتخاباتی سایت انتخاب تنظیمات به گونه ای بود که یک کاربر بارها می توانست رای بدهد که این مساله در نظرسنجی انتخاباتی سایت نزدیک به دولت روحانی عصر ایران هم وجود دارد.

و حالا، سایت انتخاب پس از تعلیق نظرسنجی؛ مدعی حمله سایبری به سایت شده و در خبری با عنوان حمله سایبری به نظرسنجی سایت «انتخاب» / افزایش ناگهانی و عجیب درصد برخی نامزدها می نویسد: طی روزهای اخیر، مشاهده شده که نظرسنجی سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی پس از ساعتی از آغاز به کار، با حمله‌ی سایبری‌های ستادهای انتخاباتی مختلف مواجه می‌شود و نتایج را زیر و رو و حتی چهره‌های کم‌توجه را به صدر می‌کشانند. این اتفاق در نظرسنجی سایت و تلگرامی «انتخاب» نیز افتاده و نتایج نسبت به دقایق اولیه، زیر و رو شد. به نظر می‌آید این نظرسنجی‌ها تنها در ساعت اولیه و قبل از اطلاع‌رسانی گروه‌های سایبری ستادها در گروه‌های خود برای حمله و تغییر نتیجه، در یک جامعه آماری مشخص، تا حدی قابل اتکا باشد. به همین دلیل تصمیم بر آن شد که فعلا نظرسنجی از روی وبسایت برداشته شود، چراکه ارزش اصلی خود برای ارزیابی نظر مردم را به دلیل هجوم سایبری از دست داده است.

این رفتار سایت نزدیک به حزب کارگزاران انتخاب حرفه ای نیست و لزوم احترام به نظر مخاطب یک اصل مسلم در فضای رسانه ای است که متاسفانه از نظر رسانه های جناحی کشور بعضا به رسمیت شناخته نمی شود.

پایان/

۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
کد خبر: 10425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین قربانی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
      1 0
      اصلاحات تنها این کار را نکرد بلکه پروژه انتقال آب خلیج فارس هم یک تبلیغات خاص برای مهر علیزاده است که رسما دولت انجام داد چرا این پروژه امسال رونمایی شد؟
    • ایلیا IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
      0 0
      شاخصه اصلی اصلاحات جنگ روانیه...این ثابت شده...یازده مصداق جنگ روانی رو آقای همتی و مهرعلیزاده قشنگ اجرا کردن...همیشه دیگران رو متهم کردن خیلی تهوع اوره...عملکرد صفر...جنگ روانی بیست...بس کنید...پدر مملکتو دراوردین