پنهان کاری رسانه ها در مورد عوراض واکسن کرونا

روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای غیروابسته ای که تلاش می کنند جعل اخبار یا کتمان حقایقی را که از سوی رسانه های جریان ساز به نفع شرکت های واکسن ساز صورت می گیرد افشا کنند، می گویند میزان مرگ و میر چندماه اخیر شهروندان آمریکایی پس از تزریق واکسن بیشتر از آمار تلفات واکسن در این کشور در ۳۰ سال گذشته است.

به گزارش تحریریه، عدم برخورد بی طرفانه و علمی با موضوع ویروس کرونا باعث اعتراض مردم و دانشمندان شده است. تارنمای «Revolver» در گزارشی نقش و نحوه رفتار رسانه ها در پنهان کردن عوارض واکسن کووید ۱۹ و فریب دادن مردم آمریکا را مورد بررسی قرار داده است.

سیستم گزارش دهی اثرات منفی واکسن (VAERS) پایگاه داده ای است که از سوی سی دی سی (CDC) مدیریت می شود و مشکلات پیش آمده برای سلامت افراد پس از تزریق واکسن را جمع آوری می نماید. هدف آن نیز شناسایی عوارض جانبی بالقوه این آزمایش ایمنی بدن است زیرا به نظر نمی رسد واکسن ها بتوانند ایمنی بلندمدتی را به افراد بدهند و در همین دوره کوتاه نیز ممکن است با عوارضی گوناگون روبرو شوند.

در این میان گروهی از روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای غیروابسته تلاش می کنند جعل اخبار یا کتمان حقایقی را که از سوی رسانه های بزرگ و جریان ساز به نفع شرکت های واکسن ساز صورت می گیرد افشا کنند. این برای شما چه مفهومی دارد اگر مشخص شود که تعداد مرگ و میر ناشی از تزریق واکسن کووید ۱۹ بیشتر از تعداد مرگ و میر ناشی از تزریق واکسن در ۲۸ سال گذشته بوده است.

VAERS کاملاً به گزارش های داوطلبانه متکی است و گزارش رسمی نیز از این عوارض بروز Nادیده نمی شود. همانطور که دولت ها مدعی هستند که تعداد مرگ و میر از کرونا بیشتر از آمارهایی است که بیان می شود، برخی متخصصان اعتقاد دارند نمی توان به طور دقیق نشان داد میزان واقعی تلفات واکسن چه میزان بوده است. درواقع هیچ کس تعداد واقعی فوتی ها براثر واکسن کووید ۱۹ را نمی داند زیرا این برخلاف تبلیغ رسانه ها است. نه تنها اطلاعی از تعداد واقعی تلفات وجود ندارد بلکه به نظر می رسد در آمریکا رسانه های اصلی به این آمارها چندان اهمیتی نمی دهند تا به قول خود موجب نگرانی جامعه نشوند.

چندی قبل بود که یکی از رسانه های غربی آمار داد که در کمتر از ۵ ماه بیشتر از ۴ هزار مرگ در آمریکا رخ داده است و این تعداد بسیار بیشتر از متوسط ۲۰۰ مرگ در یک سال ناشی از واکسن در تاریخ سه دهه ای آمریکا می باشد. 

علاوه بر این تعداد مرگ و میرها بسیار بیشتر از کشته شدگان در حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بوده است اما رسانه ها به هیچ عنوان جرات ندارند تا به این موضوع بپردازند. تبلیغات بی امان رسانه ها به نفع واکسن، افشای عوارض جانبی این موضوع را به نحو گسترده ای به حاشیه برده است.

این گزارش به ذکر نمونه ای پرداخت و نوشت خبرگزاری اسوشیتدپرس برای پنهان یا خاموش کردن هر گونه بحث عمومی در این مورد به اظهارات فریبنده دکتر «شان اولیری» نایب رئیس کمیته بیماری های عفونی آکادمی اطفال آمریکا استناد کرد که گفته بود: اگر واکسن دریافت کردید و پس از آن صاعقه به شما زد؛ آمار خود را در سیستم فوق به عنوان عارضه واکسن ثبت کنید.

این پاسخ فریبکارانه ای که برای فرار از درک واقعیت صورت گرفت؛ این گونه جواب دادن باید باعث باطل شدن پروانه پزشکی وی می شد اما این اتفاق رخ نداد.

https://www.revolver.news/wp-content/uploads/2021/06/2021.06.03-12.45-revolvernews-60b8261c0eaab.png

رسانه های بزرگ تلاش دارند تا افکار عمومی گفته هایشان در مورد واکسن را انجیل وار بپذیرند اما سیستم VARES صادقانه اعلام می کند پرونده پزشکی افرادی که عوارض واکسن را گزارش می کنند، در دسترس هر نهاد و متخصصی قرار می دهد.  

پایان/

۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 10474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رامین IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      0 0
      تو خود ایران گزارش نمیدن که...چقدر پیرمرد پیرزن بدبخت با تزریق فوت شدن! سکته کردن...