نقشه جاه طلبانه عمان برای جام جهانی فوتبال

عمان تلاش می کند با استفاده از فرصت برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر در سال ۲۰۲۲، زیان های ناشی از شیوع ویروس کرونا را جبران کند و به همین دلیل این کشور برای جذب ۷.۷ میلیارد دلار سرمایه خارجی برای توسعه توریسم برنامه ریزی کرده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات در گزارشی به قلم «محمد أبورزق» نوشت، با نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در سال۲۰۲۲ در قطر، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خود را برای استفاده اقتصادی از این رویداد جهانی برجسته در منطقه خلیج فارس از طریق گردشگری و استقبال از تماشگران این رویداد ورزشی آماده می کنند.

به نوشته این تارنمای عربی، یکی از این کشورها پادشاهی عمان است که دارای مناطق گردشگری، طبیعیت، کوه ها، آبشارها و بیابان های جذابی است و این موضوع سبب شده عمان به مقصد تماشگرانی تبدیل شود که از سراسر جهان خود را به جام جهانی فوتبال به قطر می رسانند.

برپایه این گزارش «سالم بن محمد المحروقی» وزیر گردشگری عمان اظهار داشت که این کشور برای جذب سرمایه ای به ارزش ۳ میلیارد ریال (۷.۷ میلیارد دلار) برنامه ریزی می کند تا این کشور در سال ۲۰۴۰ به یکی از مقصدهای مهم جهانگردان تبدیل شود.

برپایه اظهارات وزیر گردشگری امارات، استان ظفار عمان به یکی از مراکز پایدار گردشگری جهان تبدیل خواهد شد که میزبان بیش از ۳ میلیون گردشگر در سال خواهد شد. در این شهر ۲۰۰ هزار کارمند فعالیت خواهند داشت. حجم سرمایه گذاری در مجتمع های گردشگری به ۵ میلیارد و ۶۸۵ میلیون ریال (۱۴.۷ میلیارد دلار) رسیده است و تکمیل طرح های ناشی از این سرمایه گذاری ۱۵ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۳۱ هزار شغل غیر مستقیم فراهم خواهد کرد.

عمان تلاش می کند با استفاده از فرصت برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر، زیان های ناشی از شیوع ویروس کرونا را جبران سازد. دولت این کشور برای جذب سرمایه گذاری خارجی عرصه را برای مشارکت شرکت های بین المللی با تجربه در زمینه گردشگری باز گذاشته است.

«علی المطاعنی» کارشناس مسائل اقتصادی عمانی می گوید میزبانی قطر از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ یک رویداد بزرگ است. این نخستین بار است که یک کشور عربی میزبان جام جهانی فوتبال می شود و کشورهای منطقه و از جمله عمان از این رویداد ورزشی جهانی استفاده خواهند کرد. این رویداد یک تبلیغ جهانی بی سابقه برای کشورهای عربی است تا بتوانند مناطق عربی را در کشورهای حاشیه خلیج فارس به جهان معرفی کنند.

پایان/

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 10574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =