جزئیات وام هفتاد میلیونی برای مستاجران پایتخت

وزیر راه و شهرسازی از تمدید مصوبه اجاره بها در ستاد مقابله با کرونا همزمان با افزایش سقف وام اجاره مسکن برای مستاجران خبر داد.

به گزارش تحریریه،  مستأجرانی که نتوانستند وام ودیعه مسکن دریافت کنند، تا پایان شهریور فرصت دارند در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کنند و تسهیلات ودیعه مسکن را که نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به رقم ۷۰ میلیون تومان برای تهران، ۴۰ میلیون تومان برای کلان‌شهرها و ۲۵ میلیون تومان برای سایر شهرها رسیده، از طریق ثبت نام جدید و برای اولین بار دریافت کنند.

وزیر راه وشهرسازی در حالی روز گذشته از تصویب افزایش رقم وام اجاره‌نشینی در پایتخت و سایر شهرها خبر داده است که در عین حال، از تمدید مصوبه ستاد کرونا که سال گذشته برای حمایت از مستاجران در شرایط شیوع پاندمی و بیماری کووید-۱۹ به تصویب رسید، خبر داده است.

سال گذشته در قالب این مصوبه مقرر شد، موجران به دلایل غیرموجه نمی‌توانند مستاجران خود را مجبور به جابه‌جایی و تخلیه مسکن اجاره‌ای کنند.

در شهر تهران نیز به رغم تعیین سقف ۲۵ درصدی به عنوان سقف مجاز افزایش اجاره‌بها، تابستان پارسال متوسط اجاره‌بهای واحدهای‌ مسکونی با افزایش۴۸ درصدی مواجه شد.

پایان/

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 10596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =