بیانیه  جمعی از  حامیان آیت الله سید ابراهیم رئیسی در حوزه تجارت و نظام گمرکی

جمعی از دلسوزان عرصه اقتصاد، تجارت و امور گمرکی ضمن اعلام حمایت از برنامه های اقتصادی آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی مطالبات ذیل را به منظور اصلاح اساسی و تغییر بنیادین در نظام گمرکی از جناب ایشان مطالبه داریم.  

به گزارش تحریریه، در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و  اولین انتخابات ریاست جمهوری کشور ایران اسلامی پس از ابلاغ بیانیۀ گام دوّم انقلاب از سوی رهبر فرزانه قرار گرفته ایم.

 مسبّبین اصلی و مقصّرین محوری در ناکارآمدی ها و ناکامی ها، مشکلات و بحران ها و بی عدالتی ها و مفسده های اقتصادی، با وقاحت تمام به جای پاسخگویی و قرار گرفتن در معرض مطالبه گری ارگان های نظارتی نظام و پاسخگویی به مردم با شرف ایران با رنگ عوض کردن، به سخره گرفتن شعور مردم عزیز و با وقاحت تمام ،مظلوم نمایی نموده و خود را منفک از وضع موجود میدانند .

کشور در شرایط فعلی به شدّت نیازمند تشکیل دولتی انقلابی و فسادستیز، خادم و متعهد، جهادگر و متخصّص است.

ایران عزیز اسلامی؛ رئیس جمهوری می خواهد که صیانت از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را بر خود فرض واجب بداند و در جهت کاهش و بلکه رفع مشکلات عدیدۀ به ویژه ابعاد اقتصادی، که نظام گمرکی بخشی از آنرا تشکیل میدهد؛ با تحلیل وضع موجود ،نظام امور گمرکی نیازمند اصلاح جدی ساختاری و مدیریتی بوده تا  اهداف گمرک کارآمد و جهادی تحقق یابد.
  
در سیزدهمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری کشور؛ سیّدی پاک دست  از سلاله خاندان عصمت و نبوّت،  خدمتگزاری متواضع ، فردی مقتدر ، مدیری با تجربه و دارای کارنامه قوی؛ در عرصه انتخابات ریاست جمهوری حضور دارد . 
انشاءالله با توکل به پروردگار و با پشتوانه اعتماد مردم شریف کشور عزیزمان و به برکت خون شهداء با رأی قاطع مردم، رئیس دولت سیزدهم کشورمان خواهد شد.

 حسب تکلیف شرعی و ملّی، بدینوسیله حامیان مردمی آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی در حوزه تجارت و نظام گمرکی(جمعی ازخادمان حوزه امور گمرکی)  حمایت قاطع خود را از کاندیداتوری آیت الله دکتر سیّد ابراهیم رئیسی را اعلام می دارد.
 
امید است به یاری خداوند تعالی، مردم ایران با عزمی راسخ در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انشاءالله سیّد بزرگوار، متواضع و شجاع را در جایگاه ریاست کشور عزیزمان به توفیق خدمت نایل آورند.

لذا بار دیگر، ما جمعی از دلسوزان عرصه اقتصاد ، تجارت و امور گمرکی ضمن اعلام حمایت از برنامه های اقتصادی آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی مطالبات ذیل را به منظور اصلاح اساسی و تغییر بنیادین در نظام گمرکی از جناب ایشان مطالبه داریم.  

١- انتخاب رئیس کل خوشنام، دارای کارنامه، توانمند ، پاکدست و دلسوز از مجموعه گمرک ایران با پذیرش نظر کارکنان گمرک و بدون در نظر گرفتن خط مشی سیاسی به منظور احیاء جایگاه حاکمیتی سازمان

٢-حمایت از تصویب فوری و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی برای وصول کنندگان این موضوع و مشمولیت در ماده ۱۶۰ قانون امور گمرکی

٣-رسیدگی به بی‌سر و سامانی در حقوق و مزایای کارکنان گمرک جمهوری اسلامی ایران با توجه به رتبه درآمدزایی این سازمان و بررسی علل تفاوت محسوس در حقوق سازمان گمرک و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دارایی

 ۴- احیای موضوع شایسته گزینی و استفاده از نیروهای جوان و تحصیلکرده به جای گروه سالاری و تیم بازی که در سالهای اخیر فقط صندلی عوض کرده اند

 ۵ -رسیدگی به حقوق کارکنان گمرک مستقر در مرزها و مناطق کمتر توسعه یافته و رفع تبعیض در حقوق و پرداختی این عزیزان

۶ -تعیین تکلیف نهایی وضعیت نیروهای پیمانی، قراردادی و... که باعث نداشتن امنیت شغلی، سردرگمی و آشفتگی در حوزه مدیریت منابع انسانی در گمرک گردیده است

٧ -رفع محدودیت لحاظ مدرک کارکنان برای پست های سازمانی که دارای مدرک تحصیلی بالا بوده؛ اما با گذشت سالها این مدارک جهت ارتقا از آنها پذیرفته نشده است.

٨ - دستور مساعدت و بررسی وضعیت رفاه و معیشت بازنشستگان سازمان گمرک

٩-  احیا و اجرای قانون انتصابات و شرایط احراز پست ها به صورت قانونمند

پایان/

۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
کد خبر: 10717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      1 0
      دقیقا نقطه مقابل دولت حسن روحانی کلید خراب