فوری/ سنگین ترین بخش تحریمی ایران در یک قدمی لغو شدن

دولت جو بایدن آماده می شود تا سختگیرانه ترین بخش تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو کند.

به گزارش تحریریه، روزنامه واشنگتن فری‌بیکن در گزارشی به موضوع تحریم های ایران و مساله احیای برجام پرداخت و نوشت، سناتور پت تومی یکی از سناتورهای عالی‌رتبه جمهوری‌خواه در کمیته بانکداری، مسکن و امور شهری پس از بررسی اقدامات وزارت خزانه‌داری برای برداشتن تحریم‌های ایران ادعا کرده است که دولت بایدن در حال آماده شدن برای تحریم‌های ابزارهای کلیدی تأمین مالی تروریسم ایران است.

وی که از صلاحیت قانونی بررسی اقدامات وزارت خزانه‌داری برخوردار است، از دولت بایدن خواسته تا اسناد داخلی مرتبط با تصمیم قریب‌الوقوع جهت لغو شدیدترین نظام تحریم‌ها در تاریخ ایالات متحده را منتشر کند.

تومی معتقد است دولت ایالات متحده در نظر دارد تا تحریم‌های بانک مرکزی و شرکت ملی نفت ایران را حذف کند که این دو مرکز توسط دولت ترامپ به بهانه‌های واهی تأمین مالی عملیات تروریستی جهانی تهران در لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

کارشناسان معتقدند که انتظار می رود جو بایدن پیش از تحویل دولت از حسن روحانی به سید ابراهیم رئیسی به برجام بازگشته و از خطر مواجهه با دولت سختگیر بعدی اجتناب خواهد کرد. دولتی که به احیای برجام با منطق کنونی تن نمی دهد و با آن مخالف است. البته اگر نظام تصمیم سازی در ایران با این حرکت دولت روحانی موافق نباشد توان جلوگیری از احیای توافق یکجانبه برجام در 45 روز آینده را دارد.

پایان/

۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 10772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =