پایان مهلت آژانس انرژی اتمی؛ فیلم دوربین های آژانس پاک می شود؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: بر اساس قانون اقدام راهبردی، مهلت ۴ ماهه برای لغو تحریم‌ها پایان یافته و اطلاعات دوربین‌های ویژه آژانس در مراکز هسته‌ای باید کاملاً پاک شود.

به گزارش تحریریه، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر اصرار مجلس به اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: بر اساس این قانون و با توجه به پایان یافتن مهلت‌های سه ماهه و یک ماهه طرف‌های مقابل جمهوری اسلامی ایران برای لغو تحریم‌های علیه ایران و بازگشت به تعهداتشان، اکنون ایران هیچ تعهدی ندارد و اطلاعات دوربین‌های ویژه آژانس بین المللی انرژی اتمی در مراکز هسته‌ای باید کاملاً پاک شوند.

وی افزود: در تأسیسات هسته‌ای کشور دوربین‌های امنیتی و حفاظتی و همچنین دوربین‌های ویژه آژانس انرژی اتمی وجود دارد. دولت و سازمان انرژی اتمی باید اطلاعات را پاک کنند؛ جمهوری اسلامی ایران در اجرای قانون، رعایت خطوط قرمز و پیگیری منافع ملی جدی است و کوتاه نخواهد آمد.

عباس زاده مشکینی تأکید کرد: وقتی طرف مقابل به تعهداتش عمل نمی‌کند، طبق قانون مجلس نمی‌توانیم یک طرفه به تعهدات ادامه دهیم. آن‌ها پس از گذشت چهارماه به تعهداتشان عمل نکردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: مهلت تعیین شده بر مبنای مصوبه مجلس تا اسفند ماه ۹۹ بود، اما طرف خارجی به ایران آمد و نرمش‌هایی نشان داد. همچنین برای رسیدن به یک توافق بهتر مسئله مذاکرات وین نیز پیش آمد که به همین دلیل فرصت‌هایی داده شده بود.

منبع: yjc

پایان/

۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
کد خبر: 10945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =