اکنون وقت خرید بیت کوین است؟

رمزارز بعد از تجربه یک صعود به یاد ماندنی اکنون هفته هاست در سیر نزولی قرار گرفته‌اند، اما همچنان برای برخی سرمایه‌گذاران آینده چشم نوازی دارند.

به گزارش تحریریه، بیت کوین که در هفته‌های اخیر در کانال نزولی قرار گرفته، هنوز نتوانسته است از بار فشار عرضه خارج شود و مسیر صعودی خود را از سر بگیرد. بیت کوین تا قبل از این به همراه دیگر رمزارزها صعود چشمگیری را تجربه کرده است. بیت کوین حتی کانال‌های قیمتی ۶۰ هزاردلاری را هم به خود دید، حالا هفته‌هاست در مسیر کانال‌های قیمتی ۳۰ هزار دلاری در رفت و آمد است و قیمت آن در روزهای اخیر به نصف قیمت روزهای صعود رسیده است. البته اجرای طرح توقف استخراج رمز ارزها در استان سی چوان کشور چین هم باعث کاهش ارزش رمزارزها شد. پیش از این دولت چین خبر از غیر قانونی بودن فعالیت در بازار رمز ارزها در چین داده بود، ولی اجرای این طرح به صورت استانی انجام شد و در روز گذشته رسما در استان سی چوان تمامی استخراج کنندگان بیت کوین و دیگر رمز ارزها به فعالیت خود پایان دادند و مبادله این رمز ارزها نیز متوقف شد.

قیمت بیت کوین دوباره افزایش می‌یابد؟

به گزارش رویداد۲۴ چشم‌انداز آتی رمزارزها در میان تحلیل گران حوزه مالی و پولی داغ است و نظرات متفاوتی دارند.  مدل‌سنجی صورت گرفته توسط تحلیلگران بانک جی پی مورگان که بزرگ‌ترین بانک آمریکاست، خبرهای بد برای دارندگان بیت کوین دارد: چشم‌انداز کوتاه‌مدت بیت کوین بسیار چالش‌برانگیز است و داده‌ها استخراج شده از شبکه بیت کوین نشان می‌دهد احتمالا کماکان قیمت‌های پایین‌تری از قیمت فعلی در انتظار بیت کوین خواهد بود.

تحلیلگران جی پی مورگان معتقدند، در صورتی که بازار روند احیای خود را آغاز نکند، در سناریو بدبینانه احتمال رسیدن بیتکوین به تراز ۲۰ هزار دلاری و حتی پایین‌تر از آن در محدوده ۱۵ هزار دلاری وجود دارد.

گزارش کاملا منفی جی پی مورگان در خصوص بیت کوین در شرایطی منتشر می‌شود که تحلیلگران همین بانک در جریان روند پرشتاب صعودی رمزارزها در بهار، از احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به رکورد قیمتی ۱۵۰ هزار دلاری خبر داده بودند. همین تناقض هم بسیاری را نسبت به تحلیل منفی آن‌ها بدبین کرده و منتقدان معتقدند اگر تحلیلگران جی پی مورگان سوگیری نداشته باشند و منافع ثروتمندان سنتی را تامین نکنند، در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن از خطای بالایی در پیش بینی برخوردار هستند.

در مقابل با وجود ریزش‌های سنگین ارزهای دیجیتالی در روزهای اخیر و تحلیل‌های منفی، برخی دیگر از فعالان این حوزه معتقدند که روزهای خوب در انتظار بازار هستند.

الکس ماشینسکی بنیانگذار پلتفرم ارزهای دیجیتالی سلسیوس با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کند قیمت بیت کوین بار دیگر از قله قبلی ۶۳ هزار دلاری خود عبور کند، افزود: ریزش بازار با توجه به صعود سریع قیمت طبیعی بود. ما هنوز به قله قیمتی ۲۰۲۱ نرسیده ایم و رسیدن به قیمت ۱۶۰ هزار دلاری برای بیت کوین کاملا محتمل است.

بیت کوین در کف قیمت است؟
سوالی که مطرح می‌شود این است، آیا الان که قیمت ارزهای دیجتال افت کرده است زمان خرید است؟ جان بولینگر مبدع شاخص معروف بولینگر از جمله افرادی است که می‌گوید بیت کوین زمانی که به زیر ۳۰ هزار دلار رسید، کف قیمتی خود را به ثبت رساند و اکنون در حال حرکت به سمت هدف‌های بالاتر است. اندیکاتور بولینگر نوسان‌های قیمتی را در بالا و پایین میانگین متحرک ساده نشان می‌دهد.

ارزهای دیجیتال مدت کمی است که به صورت گسترده مطرح شده‌اند و در مورد آینده آن نمی‌توان با قطعیت اظهار نظر کرد. برای پاسخ به این سوال که آیا الان زمان خرید ارزهای دیجیتال است، باید این سوال را پرسید که تا چه مدت قصد دارید در بازار ارزهای دیجیتال بمانید. اگر معتقدید که بازار ارزهای دیجیتال پتانسیل رشد در بلندمدت را دارد و شما قصد دارید برای مدت طولانی در این بازار بمانید زیاد مهم نیست که وقتی قیمت‌ها بالاست خرید را انجام دهید یا وقتی پایین است، زیرا در نهایت تفاوت زیادی نمی‌کند و دارایی سود می‌کند، اما مسئله این است که نمی‌توان از آینده ارزهای دیجیتال مطمئن بود و این تصمیم بر عهده سرمایه‌گذار است. برخی معتقدند قیمت بیت کوین به ۵۰۰ هزار دلار نیز می‌رسد، در نقطه مقابل عده‌ای هیچ آینده‌ای برای ارزهای دیجیتال متصور نیستند.

به عنوان مثال وبسایت مارکت واچ در این مورد نوشته: «در تمامی بازارها، وقتی ارزش رمزارزها کاهش پیدا کند، بهترین فرصت برای سرمایه گذاری فراهم می‌شود و در بازار رمز ارزها هم همین وضعیت وجود دارد. افرادی که قصد ماندن در بازار برای دوره طولانی را دارند می‌توانند از فرصت کنونی استفاده کنند و با سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها سود زیادی کسب کنند. نکته مهم در مورد سرمایه گذاری این است که سود کلان در نتیجه حضور فعالانه در دراز مدت حاصل می‌شود و بازار بیت کوین و دیگر رمز ارزها هم از قاعده مستثنی نیست.»

توصیه‌هایی مهم برای تازه واردان به بازار رمزارز
در چنین شرایطی اگر تصمیم گرفتید حالا که قیمت رمزارزها رو به افت است، بیت کوین و دیگر رمزارزها را بخرید می‌توانید به این چند توصیه کارشناسان توجه کنید.

مقداری را سرمایه‌گذاری کنید که توانایی از دست دادن آن را دارید. تا می‌توانید تحقیق کنید. قیمت یک ارز دیجیتال به تنهایی چیزی را مشخص نمی‌کند. پس هر رمزارزی را با خودش مقایسه کنید و آن را نسبت به خودش بسنجید، نه نسبت به بیت کوین.

هنگام خرید ارزهای دیجیتال، هیچ لزومی برای خرید یک واحد کامل وجود ندارد. برای مثال می‌توانید به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید و به‌اندازه ۱ میلیون تومان ارز دیجیتال بخرید. احتمال قانون‌گذاری‌های آینده و تخصیص مالیات را نادیده نگیرید. قیمت ارزهای دیجیتال ممکن است لحظه‌به‌لحظه و ساعت‌به‌ساعت تغییر کند. این نوسان‌ها نباید باعث نگرانی شما شود و کل زندگیتان را تحت‌تأثیر قرار دهد. فراموش نکنید که اگر هدف شما از خرید ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری بلندمدت است، نوسان مقطعی قیمت آن‌ها نباید زندگیتان را مختل کند. به جای آن، باید سعی کنید بر اهداف بلندمدت خود متمرکز شوید.

منبع: رویداد24

پایان/

۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
کد خبر: 11071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =