ورود مجلس به مساله قطعی برق

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از برگزاری جلسه‌ی فوق العاده کمیسیون متبوعش با دستور کار بررسی علل قطعی مکرر برق و برنامه مسئولان برای حل این مشکلات صبح چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش تحریریه، مصطفی نخعی از جلسه فوق العاده کمیسیون انرژی برای بررسی علل قطعی مکرر برق خبر داد و گفت: قطعی مکرر برق خارج از برنامه طی روزهای اخیر و در پی آن قطعی آب و حتی تلفن همراه مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرده است، این موضوع موجب شد کمیسیون انرژی جلسه‌ای فوق‌العاده صبح چهارشنبه(16 تیر ماه) با حضور معاونان وزیر نیرو در حوزه برق و آب و مدیرعامل توانیر برگزار کند تا علل قطعی مکرر برق و برنامه مسئولان برای حل این مشکلات مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: هر چند کمیسیون انرژی از مدت‌ها قبل اقدامات بلندمدت موردنیاز برای رفع مشکل کمبود برق را پیگیری کرده است اما در حال حاضر باید بر اقدامات کوتاه‌مدت متمرکز شویم.

وی با بیان اینکه متاسفانه رکورد مصرف برق روز گذشته به عدد ۶۶ هزار مگاوات رسید که این عدد را تا کنون در کشور تجربه نکردیم، اضافه کرد: تقریباً بیش از ۱۰ هزار مگاوات میان تولید و مصرف برق فاصله وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کوتاهی مسئولان منجر شد که نتوانیم به ظرفیت تولید برق پیش‌بینی شده در برنامه‌های بالادستی برسیم، ادامه داد: در شرایط اضطرار باید از یک سو توزیع برق را مدیریت کرد و از سوی دیگر مردم را به کاهش مصرف ترغیب کرد که در تحقق این امر رسانه‌ها نقش مهمی دار.

به گفته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، بر اساس پیش‌بینی‌ها حداقل تا یک ماه دیگر این شرایط را داریم بنابراین باید مدیریت کنیم تا از این وضعیت عبور کنیم.

منبع: خانه ملت

پایان/

۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
کد خبر: 11150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =