تخفیف 32 هزار میلیارد تومانی دولت تدبیر!

واکاوی مدیریت اقتصادی دولت تدبیر و امید نشان می دهد که یکی از بدترین شیوه های اجرای کشور؛ ازجمله در واگذاری ها اتفاق افتاده است.

مدتی است حراج تعداد زیادی از معادن که بدلایل مختلف تعطیل شده در دوهفته گدشته خبرساز شده و باعث گردید سیما جنهوری اسلامی با معاون اسبق معادن صمت مصاحبه کند و یا اظهارات مسئولین محترم قوه قضایی باعث نگرانی دلسوزان انقلاب شده است. والبته تا حدود زیادی توطئه حراج بیت المال خنثی شد. انشاءا..

این بذل و بخشش های آخرعمر دولت و ولخرحیهای دولت بی تدبیر و بی خاصیت همگی در راستای پروژه تحویل ویرانه ایی به نام ایران با بدهی های وتعهدات فراوان وخزانه ایی خالی، و اقتصادی و رشکسته، رکود و تورم بیسابقه، و...به دولت بعد است.

بخشی از گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجۀ سال قبل است. که مزید اطلاع هموطنان ارایه می گردد.

۷ سال از عمر دولت گذشت ای کاش نقطه ایی برای دفاع این دولت داشت  هر چه چقدر بخواهیم برای حفظ آبروی نظام روی تباهی ها وسیاه چاله های دولت ماله بکشیم حتی یک نقطه نمیبینیم.
گزارش زیر بخشی از این خیانتها و ولخرجیهای دولت فخیمه بی تدبیر است که ارایه می شود.

۸ شرکت دولتی که ۳۵۰۰۰ میلیارد ارزش داشتند، کمتر از ۳۰۰۰ میلیارد فروخته شدند!

این ۸ شرکت عبارتند از:
۱. کشت و صنعت و دامپروری مغان
۲. شرکت تولید نیروی برق شاهرود
۳. شرکت­کشت و صنعت نیشکر هفت­تپه
۴. شرکت بین المللی مهندسی ایران (ایریتک)
۵. سیلوی سنقر
۶. ۲۰% پالایش نفت کرمانشاه
۷. سیلوی مهاباد
۸. شرکت واگن پارس

شرکت ملی نفت ۵۰ میلیون دلار را بابت یک اشتباه به باد داد!

دیوان محاسبات کشور از اتلاف ۵۰ میلیون دلار توسط شرکت ملی نفت برای احداث اشتباه خطِ لوله‌ی انتقال گاز سلمان به سیری خبر داد.

بیش از ۳ میلیارد دلار ارز جهانگیری گم شد!
از ابتدای سال ۹۷ تا پایان شهریور ۹۹ معادل ۵۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات پرداخت شده است که ۶.۵٪ آن فاقد هرگونه واردات بوده است.
 همچنین ۱۰ قلم کالای اساسی که قرار بود با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمتشان ثابت بماند، از اسفند ۹۶ تا آذر ۹۸ به‌طور میانگین ۷۰٪ افزایش قیمت داشته‌اند؛ در حالی‌که قیمت ارز در این بازۀ زمانی ثابت بوده است.

۴۵ درصد از نهاده‌های وارداتی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده بودند، با نرخ آزاد در بازار فروخته شدند!

از اسفند ماه سال ۱۳۹۸، مقرر بود، نهاده های دامی و کشاورزی صرفاً از طریق سامانه بازارگاه عرضه شود اما به دلیل عدم اتصال سامانه گمرک و انبارها به صورت برخط به سامانه مذکور، تاکنون این امر محقق نشده است، لذا وارد کننده‌ها ۴۵ درصد از وارداتشان را با قیمت آزاد در بازار عرضه کردند، در حالی‌که ارز ۴۲۰۰ تومانی بابتش دریافت کرده بودند.

بیش از نصف پزشکان کشور فرار مالیاتی داشته‌اند!

در سال ۹۸ از تعداد ۱۱۰.۰۰۰ نفر صاحبان مشاغلِ جامعۀ پزشکی کشور، صرفاً ۴۵.۵۰۰ نفر در سامانۀ مالیاتی ثبت‌نام کرده‌اند. همجنین دولت در پایان سال ۹۷ بیش از ۱۸۱ هزار میلیارد مطالبۀ مالیاتی داشته است که تنها ۱۸.۶ هزار میلیارد از آن را وصول کرده و بیش از ۱۶۰ هزار میلیاردتومان از مطالبات مالیاتی همچنان بلاتکلیف‌اند!

دولت دو سوم بودجۀ ۹۸ را اجرا نکرد!

دولت در سال گذشته از مجموع ۲۷۴ جزء بند و تبصره، فقط ۹۴ حکم (معادل ۳۴.۳٪) را به‌طور کامل اجرا کرده است و مابقی را یا اجرا نکرده یا ناقص اجرا کرده است.

پی‌نوشت: سال گذشته هم خبرهای تکان‌دهنده‌ای از گزارش دیوان محاسبات دربارۀ عملکرد دولت، فساد ارزهای ۴۲۰۰ تومانی و ... منتشر شده بود اما خبری از برخورد دستگاه قضایی با این حجم از فساد نشنیدیم ویا حداقل شفاف سازی و محاکمه فاسدین ودست اندازان بیت المال انقدر که مردم انتظار داشتند اتفاق نیوفتاد.

شاید بخش عمده این اشکلات  به سیاستهای کلان کشور و باز گذاشتن بیش از حد دست رئیس جمهور ها باشد که اختیار دارند با بی توجهی به برنامه های بالا دستی وبرنامه های پنجم وششم و...براحتی سلیقه های خوب یا بد خود را بدون توجه به برنامه های کلان کشور برنامه های خود را عملی نمایند.مخصوصا وقتی مجلس وا داده وبی اختیاری مثل مجلس دوره قبل باشد که عده کثیری بخاطر انواع تخلفات رد صلاحیت شدند.

امیدواریم یکبار برای همیشه در نظان مقدس اسلامی بساط این دست اندازیها جمع گردد.

پایان/
 

۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 11351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 0
      اگر کسانی که در این زمینه ها تخلف کرده‌اند مجازات نشوند قوه قضائیه ... جرم متخلفان می‌باشد