پالس مثبت بانکِ آمریکا به بازار بیت کوین

«بانکِ آمریکا» به عنوان دومین بانک بزرگ ایالات متحده، اجازه انجام معاملات آتی بیت کوین را برای برخی از مشتریان صادر کرده است.

به گزارش تحریریه، تازنمای «کوین دسک» به نقل از برخی منابع نوشت «بانک آمریکا» (Bank of America) با معاملات آتی بیت کوین برای برخی از مشتریان موافقت می کند. به گفته یکی از دو منبع، مشتریان در حال راه اندازی معاملات هستند و برخی  دیگر از آنها در حال حاضر به این موج پیوسته اند.

طبق اعلام دو نفر از افراد مطلع از این موضوع که خواستند نامشان فاش نشود، بانک آمریکا به عنوان دومین بانک بزرگ ایالات متحده، اجازه انجام معاملات آتی بیت کوین (BTC ، 1.7٪) را برای برخی از مشتریان صادر کرده است.

یکی از منابع گفت: مانند اکثر موسسات، این بانک در برخورد با بخش رمزنگاری محافظه کار بوده است اما به دلیل مقادیر بالای مورد نیاز برای معاملات آتی، اکنون به برخی از مشتریان اجازه دسترسی به بازار رمزنگاری را می دهد. (مارجین مقدار پولی است که باید در پلتفرم معاملاتی خود سپرده گذاری کنید تا قادر به سفارش گذاری و حفظ موقعیت خود در بازار فارکس باشید.) منبع دیگر هم گفت، برخی از مشتریان در حال راه اندازی معاملات آتی بیت کوین هستند که به صورت نقدی تسویه می شود و ممکن است یکی یا دو مورد از این مشتریان نیز از قبل مشغول به فعالیت شده باشند.

گزارش شده است که تعدادی از بانک های سرمایه گذاری به مشتریان امکان سرمایه گذاری در محصولات رمزنگاری را می دهند. در ماه مارس، «گلدمن ساکس» شرکت بانکداری و خدمات مالی آمریکایی چندملیتی برنامه های خود را برای راه اندازی پیشخوان معاملات ارزهای رمزنگاری شده پس از سه سال وقفه تثبیت کرد و در ماه می، این بانک سرمایه گذاری، معاملات و خرید و فروش معاملات آتی بیت کوین را در معاملات بلوکی از طریق گروه صرافی شیکاگو (CME) با استفاده از کامبرلند (Cumberland) واحد تجاری رمز ارز متعلق به هولدینگ‌های LLC شرکت DRW آغاز کرد. به گفته یکی از منابع، بانک آمریکا همچنین از معاملات آتی «گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو» (CME) استفاده خواهد کرد.

بانک آمریکا از اظهارنظر رسمی در این باره خودداری کرد.

در اوایل این ماه، مشخص شد که بانک مستقر در شارلوت، یک تیم اختصاصی برای تحقیق در مورد ارزهای رمزپایه و فناوری های مرتبط ایجاد کرده است. در سال 2018، بانک آمریکا مشاوران مالی و مشتریان را از تجارت در سرمایه گذاری های مربوط به بیت کوین منع کرد اما اکنون این سیاست تغییر کرده است.

معاملات آتی بیت کوین گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو در سال 2017 راه اندازی شد. در ماه می، این گروه یاد شده فروش محصولات آینده میکرو بیت کوین خود را در تلاش برای کسب سود از رشد قیمت بیت کوین آغاز کرد.

در اوایل سال جاری، گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو در لیست بزرگترین سیستم عامل های معاملات آتی بیت کوین جایگاه نخست را به دست آورد که نشان دهنده افزایش مداوم مشارکت نهادی است.

بر اساس گزارش اخیر شرکت تحلیلی بلاک چین آرکین ریسرچ (Arcane Research)، کل سود باز در بازار آتی بیت کوین در حدود 11.3 میلیارد دلار است که 59 درصد نسبت به بیشترین نرخ آن در 13 آوریل یعنی 27.3 میلیارد دلار، افت رانشان می دهد.

پایان/

۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 11458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =