تحلیل صورت مالی ایران خودرو/غول خودروسازی باوجود جهش قیمتی، زیان ساخت + جدول

ایران خودرو با سرمایه 30 هزار میلیارد تومانی، با وجود افزایش قیمتها، همچنان زیانده می باشد.

به گزارش تحریریه، ایران خودرو در گزارش عملکرد ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ با وجود تحقق فروش بسیار خوب 63 هزار میلیارد تومانی به زیان خالص (مجموع زیان عملیاتی و غیر عملیاتی)  18 هزار میلیارد تومانی رسیده است.

63 هزار میلیارد تومان درامد عملیاتی، 13.4 هزار میلیارد تومان زیان عملیاتی و حدود 5 هزار میلیارد تومان زیان غیر عملیاتی از مهمترین فاکتورهای صورتهای مالی ایران خودرو می باشد. درآمد عملیاتی این شرکت نسبت به دو سال گذشته تقریبا دو برابر شده است. اما زیان خالص 18 هزار میلیارد تومانی نکته تاریکی در کارنامه عملکرد این شرکت محسوب می شود.

گفتنی است،‌ جمع بدهیهای این شرکت نیز حدود 93 هزار میلیارد تومان ذکر شده  است. در حالی که جمع داراییهای گروه ایران خودرو نزدیک به 51 هزار میلیارد تومان است.

در حالی که در سالهای 97 و 98 تعداد کارکنان این شرکت حدود 57 هزار نفر بوده است، در سال گذشته با کاهش 2 هزار نفر از نیروهای خود، پرداخت حقوق به 55 هزار پرسنل را تعهد کرده است.

هزینه مالی یا همان بهره بانکی ۳۸۱۴ میلیارد تومانی عمده ترین بخش این زیان سنگین در خودرو می‌ باشد.

بدین ترتیب با از بین رفتن نصف سرمایه شرکت، سوالی که وجود دارد این است که خودرو مجددا مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت خواهد شد.

پایان/

۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 11493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      1 0
      والله اینها آمارسازی است. اگر هم زیانی است ته از سوددهی که از دزدی هایی است که می شود
    • سایپا و ایران خودرو IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      1 0
      آقا این 55 هزار نفر چقدر حقوق می گیرن . بهشون بدین برن خونه بشینن اصلا خودرو هم تولید نکنند. فکذ کنم اینکار سودش برای مملکت بیشتر باشه. مردم ماشین نمی خرند و این ابوقراضه ها هم باعث آلودگی هوا و تصادف نمیشن و سالانه هزاران میلیارد تومن ضرر روی ضرر اضافه نمی کنن شرکتت های خودروساز.