برکناری مدیر تحولگرا باعث کاهش سودآوری شرکت خوراک دام بورس شد

بررسی صورت های مالی شرکت خوراک دام پارس نشان می دهد که پس از برکناری عجیب تکیزاده، این شرکت وارد دوران کاهش سودآوری شده است.

به گزارش تحریریه، بررسی صورت‌های مالی میاندوره‌ای دوره 6 ماهه منتهی به 1400/03/31 (حسابرسی نشده) شرکت خوراک دام پارس نشان می دهد که به ازای هر سهم 134 ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 61% افت داشته است.

«غدام» با سرمایه ثبت شده 60,000 میلیون ریال طی عملکرد 6 ماهه منتهی به 1400/09/30 مبلغ 8,019 میلیون ریال سود محقق کرده است.

این شرکت اگرچه در زنجیره ارزش افزوده سازمان اقتصادی کوثر تعریف شده بود، اما تا مدتها از ظرفیت های استثنایی آن غفلت می شد و زیانده بود. با انتصاب جواد تکیزاده به عنوان مدیرعامل؛ این شرکت متحول شد و رشد تولید نزدیک به 800 درصدی را در سال مالی گذشته تجربه کرد.

درحالیکه خرید دستگاه مدرن برای نوسازی و پاسخ به نیاز شرکت های سازمان اقتصادی کوثر و بازار در دستورکار قرار گرفته بود، به یکباره خبر برکناری تکیزاده منتشر شد و بازار را حیرت زده کرد. فعالان کسب و کار انتظار داشتند از عملکرد درخشان وی تقدیر شود، اما مدیریت سازمان کوثر وی را برکنار کرد!

مدیریت غیرمسئولانه سازمان اقتصادی کوثر باعث شده است تا شرکت خوراک دام پارس در 55 سال گذشته افزایش سرمایه ناشی از تجدیدارزیابی نداشته باشد و به همین دلیل امکان مراجعه به بازار برای کسب تسهیلات و گسترش تولید را از دست بدهد.

دولت رئیسی کار دشواری با جمع و جور کردن شرکت های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل مدیریت های بسیار ناکارآمد حاکم در یک دهه گذشته دارد و تنها یک پاکسازی اساسی می تواند وضعیت را تغییر دهد.

پایان/

۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 11510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رستم IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      1 0
      نمی‌دونم هدفشون از تخریب و برکناری چیست عمران و توسعه شاهد چند ماه بدون اینکه سهامدار بفهم مدیر عامل ندارد و شرکتی که 3میلیارد دلار ارزش دارد و بهترین زمینهای کشور دارد اصلا بهش از طرف بنیاد شهید مورد توجه قرار نمیگیرد فقط عده ای رانت خوار همه کاره شرکت است من نمیدانم هدف چیست موسسه اندوخته شاهد داره سهام جبرانی با شرایط بسیار سخت میدهد از165000فرزند شهید به1000نفر تخصیص داده شده است چرا قیمت را نابود کردید که به قشر خاصی سهام جبرانی بدهد چرا سایت را بست که فرزندان شهید نتوانند بفروشد والله فساد در بنیاد بیداد میکند آبروی فرزندان شهید را در بورس بردند حالا باز هم موسسه ابرو به وسیله دادن سهام جبرانی میبرد فکر میکنند که به همه دادند نه داداش خبری از این حرفها نیست بنیاد شهید به من فرزند شهید تا به حال خیری که نداده باعث آبروریزی به وسیله چنین عناصری شده
    • اباذر IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      1 0
      من نمیدانم حرفمان را به که بزنیم دردمان را به که بگوییم 33از جنگ میگذرد حالا فرزندان شهید اکثرا بالی40سال هستند زمین 400هکتاری چمستان را متری5میلیون تومان زمین 412هکتاری زمین رامهرمز را بنیاد2هزار تومان خریده حالی متری 5میلیون تومان است چرا بروز رسانی نمیشود خدا داند سود آن به جیب که میرود حالا نمیدانم سیاست در برابر ایثارگران چیست خدا داند هیچ مقام و مشغولی جرات اجرای مصوبه تجدید ارزیابی وزارت اقتصاد در شرکتهای بنیاد شهید را ندارد بانگ دی هم با هزار مصیبت تجدید ارزیابی کرد بانک دی که هیچ چیزی بجز زبان انباشته ندارد چه برسد شرکت مانند عمران و توسعه شاهد که شرکت میلیارد دلاری است عمرا این شرکت‌ها تجدید ارزیابی کنند چون صاحبشان در نما فرزندان شهید هستند در عمل مال قدرت مافیایی بسیار قدرتمند هستند که هیچکس زورش بهشان نمیرسد امیدوار م سید بزرگوار خودش به داد فرزندان شهید برسد وله نغحقی که 40سال است بوسیله عوامل فساد سرکوب میشود