بیت کوین ۴۰ هزار دلاری؟

بیت کوین با کسب بیشترین سود روزانه از ۶ هفته پیش تاکنون از مرز ۴۰ هزار دلار عبور کرد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «کوین دسک» در ارزیابی بازار رمزارزها آورده است در چند روز گذشته بیت کوین برای اولین بار از ۱۶ ژوئن برای مدت کوتاهی بالاتر از ۳۹ هزار دلار معامله شد و  برای ششمین روز متوالی با رنگ سبز معامله شد. بیت کوین روز سه شنبه حتی از قیمت ۴۰ هزار دلار هم عبور کرد.

قیمت‌ها از ۲۱ ژوئیه همچنان به روند صعودی خود ادامه دادند و افزایش قیمت تا روز یکشنبه گذشته نشان‌دهنده بزرگ‌ترین دستاورد روزانه در طی ۶ هفته بود. اما این روند پایدار نبود و قدیمی ترین رمزنگاری جهان پس از رسیدن به بالاترین میزان ماهیانه یعنی حدود ۳۹ هزار و۸۵۰ دلار، اینک کمی از جنب و جوش افتاده و با قیمت ۳۷ هزار و ۳۴۰ دلار معامله می‌شود. روی هم رفته قیمت بیت‌ کوین با افزایش در هفته گذشته و با پشت سر گذاشتن یک روند صعودی، بیشتر از ۲۰ درصد رشد کرده است.

داده‌های وب ‌سایت دیتامیش (Datamish) نشان می‌ دهد که یک فشار کوتاه باعث افزایش قیمت ها شده است زیرا کسانی که پیش بینی سقوط بیت‌کوین را داشتند برای پوشش ریسک مجبور شدند به سرعت رمزارزهای خود را بفروشند که این باعث کاهش قیمت ها می شود. بنابراین دلیل این روند صعودی همچنان نامشخص است.

«دنیل کیم» رییس بخش بازارهای سرمایه در موسسه مالی «میپل فایننس» (Maple Finance) درباره دلیل افزایش قیمت بیت کوین اظهار داشت: «روند قیمت با آنچه در دو هفته گذشته شاهد بودیم همخوانی دارد. ما همچنین شاهد افزایش قابل توجه تقاضا برای «یو اس دی کوین» (USDC) بوده ایم و به نظر می رسد پس از انتشار اخبار مشارکت آمازون در بیت کوین، این تقاضا افزایش یابد».

یو اس دی کوین، یک استیبل‌کوین متصل به دلار آمریکا است و توسط دلارهای ذخیره شده پشتیبانی می‌شود.

یک منبع تایید نشده به روزنامه «سیتی‌ ای‌ام» (City A.M) لندن گزارش داد که آمازون به عنوان غول خرده فروشی جهان، قصد دارد تا پایان امسال استفاده از بیت‌کوین را به عنوان یک روش پرداخت قبول کرده و تا سال ۲۰۲۲ «توکن» خاص خود را عرضه کند. آمازون از زمان انتشار این خبر هنوز هیچ واکنشی به این ادعاها نداشته است. لازم به ذکر است که در بازار ارزهای دیجیتال، یک «توکن» (Token) ارز دیجیتالی است که بلاک چین مستقل خود را ندارد و روی شبکه‌های دیگر مانند اتریوم جابه‌جا می‌شود.

آمازون پاسخگوی کوین دسک برای اخذ پاسخ نبوده است. 

برخی دیگر استدلال می کنند که بازگشت قیمت ارز رمزنگاری واکنش سرمایه گذاران به طیف وسیعی از اخبار خوب از طرف فعالان بزرگ فناوری و مالی از بازارهای ایالات متحده است.

«کارولین بولر» مدیرعامل صرافی رمز ارز در استرالیا گفت: «به طور برجسته، هفته گذشته مکالماتی بین «جک دورسی» طراح نرم‌افزار آمریکایی، بنیانگذار و مدیر عامل توییتر و همچنین اسکویر یا شرکت پرداخت همراه، «ایلان ماسک» مدیر عامل شرکت تسلا و «کتی وود» مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه‌ی آرک اینوست در کنفرانس بیت‌کوین انجام گرفت و آنها درمورد روند بیت‌کوین و دیگر رمزارزها از دیدگاه سازمان‌های خودشان صحبت کردند که این مساله هم روی روند صعودی قیمت‌ها تاثیرگذار بوده است».

پایان/

۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 11581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =