پرواز قیمت ها در بازار خودرو

با عدم فروش فوری کافی ازسوی خودروسازان و ادامه پیش فروش ها در کنار افزایش قیمت دلار، قیمتها در بازار خودرو به پرواز درآمد.

به گزارش تحریریه، خودروسازان در ماههای اخیر به پیش فروش به جای فروش فوری مشغول اند که هم باعث می شود به جای وام بانکی گران قیمت، وام ارزان قیمت از خریداران دریافت کنند و هم اینکه با ادامه سیاست قطره چکانی عرضه خودرو جلوی ریزش قیمت ها را گرفته و دست خود را برای چانه زنی های بعدی با شورای رقابت بر سر تعیین قیمت خودرو پر نگاه دارند.

در بازار روز گذشته خودرو با وجود رکود معاملات قیمت برخی از خودروها شاهد رشد بود. به طوریکه سایپا 11 با قیمت 139 میلیون تومان، ساینا 147 میلیون تومان، تیبا 2 با قیمت 140 میلیون تومان، دنا پلاس دنده ای توربو 385 میلیون تومان، رانا پلاس 233 میلیون تومان، پژو 207 اتوماتیک 380 میلیون تومان، پژو 206 صندوق دار 270 میلیون تومان به فروش رسید. براین پژو 206 تیپ 2 با قیمت 225 میلیون تومان، پژوپارس 250 میلیون تومان، پژو 405 جی ال ایکس 214 میلیون تومان و سمند ال ایکس نیز با قیمت 216 میلیون تومان مورد معامله قرار گرفتند.

عدم آزادسازی واردات خودرو و صرف همان میزان ارز برای واردات قطعات خودروهای بی کیفیت چینی باعث شکل گیری بن بست کنونی در بازار خودرو ایران شده است.

پایان/

۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 11598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سرباز کوچک ولایت DE ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      11 0
      خدا لعنت کند تمام کسانی که این وضع را ایجاد کردندطوری شده که یک کارمند بعد 30سی سال که بازنشسته میشود با پاداش وتمام دریافتیش نمیتونه این چهارچرخ بی کیفیت ایرانی را حتی آرزو کنه خاک عالم برسرتون با این دلتمردیتون خستمون کردین چکار کنیم ماکه مثل شما رانت نداریم دزدی هم بلد نیستیم وگرنه دزدی میکردم یکی به من بازنشسته بگه جواب خواسته های بحق زن وبچه هام چی بدم چه خاکی توسر شما بریزم خدا نابودتون کنه هرچند کمکم دارم فکرمیکنم خدا هم از دست شما چی کشیده
    • مصطفی IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      7 0
      خدایا یا ما را بکش یا این دلالان وابسته به دولت را
    • ل IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      11 0
      ان شاالله خداوند بر شما سخت بگیرد
    • حضرت محمد IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      12 0
      خدا تو رو به حسینت قسم مارو از این مملکت و ایران نجات زده داریم جون میدیم .....مملکت هم دارن مارو به سخره گرفتن
    • اهوازی IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      مرگ بر دلالان وخیانتکاران حرف حق بزنی میگن سیاسی هست بابا مردم نه آب ونه نان دارن بی شرفها ایشالله خدا نسلتون منقرض کنه بحق مظلومیت مردم ایران
    • مهدی IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      1 0
      سلام به رهبر مسلمین جهان ،داریم می‌میریم فقط شما مارو نجات بده به حق علی قسمت میدم جلوی این دزدها را بگیر
    • وطن IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      فساد در صنایع خودرویی برگرفته از فساد در دستگاه های دولتی که زیر سایه چراغ سبز حکومت و مجلس و دستگاه های نظارتی صورت می گیرد چطور ممکن است برای کوچکترین فساد های اشخاص دستگاه قهریه افراد را مجازات می کند اما در دستگاههای دولتی که عملکردشان مشهود است و در بازار نیز به عینه دیده می شود همچنین فروش های غیر شرعی و غیرقانونی عدم درج قیمت قطعی / قراردادهای یکطرفه به نفع صنایع خودرو نشان از اینست که پشت پرده ها همه دست در دست برای لگدمال کردن باورها و سرمایه های ملت برنامه ریزی می کنند . تورم های فرمایشی / اقتصاد ورشکسته / اختلاس / کمبود مایحتاج ملت / نبود خدمات رسانی صحیح در کشور / عدم به سرانجام رسیدن حل مشکلات ملت همه و همه نشان از یک مافیا و یک طرح بزرگ است که متضرر این بازی سیاسی و مافیایی اقتصادی ملت و ملت می باشد .