مشکل اصلی اسرائیل در مقابله با حزب الله

روزنامه عبری "معاریو" در ارزیابی از تهدیدات مهم علیه رژیم تل‌آویو به اصلی ترین مشکل اسرائیل در مقابله با حزب الله لبنان اشاره کرد.

به گزارش تحریریه، روزنامه عبری "معاریو" در ارزیابی از تهدیدات مهم علیه رژیم تل‌آویو نوشت: اسرائیل [رژیم‌صهیونیستی] در سال‌های آینده با یکی از اصلی‌ترین معضلات خود یعنی موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله لبنان مجبور است مواجه می‌شود.

این روزنامه ادامه داد: ارزیابی اسرائیل نشان می‌دهد که جنبش حزب‌الله ده‌ها هزار موشک از همین موشک‌های نقطه‌زن دارد و این توانایی را دارد که این موشک‌ها را از لحاظ کمیت و کیفیت توسعه دهد.

معاریو تاکید کرد: معضل موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله دولت اسرائیل را مجبور خواهد کرد که در نحوه تعامل با این موشک‌ها در سال‌های آینده تصمیمات مهم و قاطعانه‌ای بگیرد؛ به ویژه اینکه حزب‌الله مرکز ثقل توسعه این موشک‌ها را از سوریه به لبنان منتقل کرده‌است.

این روزنامه عبری نوشت: اتفاقات اخیر، مسابقه با زمان است؛ چرا که اسرائیل می‌داند که تکنولوژی در اختیار حزب‌الله قرار گرفته و این تکنولوژی بیش از پیش به این حزب برای توسعه توانمندی‌های موشکی خود کمک می‌کند.

 اندیشکده امنیت داخلی رژیم صهیونیست نیز موشک‌ ‌های حزب الله را در کنار توانمندی‌های هسته‌ای ایران جزو چالش‌های مهم این رژیم در آینده معرفی کرده بود.

پایان/

۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
کد خبر: 11651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =