آیا روسیه مخالف لغو تحریم نفت ایران است؟

رسانه حامی دولت سابق در گزارشی مدعی مخالفت روسیه با فروش نفت ایران حتی پس از احیای برجام شد.

به گزارش تحریریه، سایت حامی دولت حسن روحانی که همواره تلاش کرده است منافع ایران را به جای چین و روسیه، در تعامل با غرب و احیای برجام با هر کیفیتی تعریف کند، از توئیت اولیانوف برداشت جانبدارنه ای منتشر کرد.

این سایت اظهار داشت که میخایل اولیانوف نوشته است: "یک پیام مهم. امیدواریم که پس از لغو تحریم‌ها درباره ایران و احیای صادرات نفت این کشور، تهران به تلاش‌های اوپک پلاس برای حفظ ثبات بازار جهانی نفت بپیوندد."

این درحالیست که ایران همواره تاکید کرده است که پس از لغو تحریم ها،تا رسیدن به آمار تولید نفت قبل از تحریم ها، هیچ محدودیتی را نمی پذیرد. ایران بعد از لغو تحریم ها باید بتواند به میزان این سالها که از بازار نفت بیرون بوده، نفتش را بدون محدودیت تولید و صادر کند. آنها هم که جای ایران را در این سال ها پر کرده اند (روسیه، عربستان، عراق، …) باید از تولیدشان کم کنند.

کاظم غریب آبادی نماینده ایران در آژانس انرژی هسته ای در توئیت خود نوشته بود: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پیام تبریک محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک، از دبیرخانه این سازمان به‌خاطر تلاش‌هایش برای حفظ ثبات در بازار جهانی نفت در طول ٢سال اخیر قدردانی کرده و برای او و همکارانش آرزوی موفقیت کرد.

یقینا روسیه نمی تواند مانع از فروش نفت ایران شود و همکاری در کنترل بازار به معنای کاستن از سهمیه ایران نیست.

نکته عجیب این است که در وضعیت کنونی که تنها چین از ایران نفت می خرد، رسانه های حامی دولت سابق اصرار دارند چین و روسیه را دشمن ایران و ائتلاف قدرت های غربی را دوست ایران معرفی کنند. حتی اگر سرنوشت برجام برابر چشمان مردم کشور باشد.

پایان/

۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 11735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =