کشف داروی ضد کرونا توسط دانشمندان استرالیایی

دانشمندان استرالیایی مدعی هستند گیاه سیاه دانه می تواند به عنوان یک داروی ضد کرونا مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش تحریریه، دانشمندان دانشگاه کاتولیک در استرالیا ادعا می‌کنند که گیاه سیاه دانه (Nigella sativa) که در شمال آفریقا و غرب آسیا یافت می‌شود، می‌تواند در آینده به عنوان داروی ضد ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته پروفسور Canis Fatima Shad از دانشگاه کاتولیک در استرالیا، تیموکینون موجود در این گیاه می‌تواند به پروتئین S در ویروس SARS-CoV-۲ متصل شود و از عفونت ریه‌ها جلوگیری کند. این ماده همچنین می‌تواند از وقوع طوفان التهابی که در افراد مبتلا به شکل حاد "کووید -۱۹" مشاهده می‌شود، جلوگیری کند.

این پروفسور افزود: تیموکینون از انتشار مواد شیمیایی التهابی مانند اینترلوکین جلوگیری می‌کند؛ یعنی می‌توان از آن برای درمان آلرژی، آسم، اگزما، آرتریت و حتی مولتیپل اسکلروزیس استفاده کرد.

لازم به ذکر است که از همان ابتدای شیوع کرونا در ایران اطبا سنتی بر استفاده از سیاه دانه برای پیشگیری بارها توصیه کرده و تاکید زیادی داشتند که مردم در صورت ابتلا به کرونا از دوسین (ترکیب سیاه دانه و عسل) استفاده نمایند.

در اهمیت استفاده از این گیاه موثر و با ارزش نیز حدیثی از پیامبر بزرگوار اسلام(ص) نقل شده است که ایشان می‌فرمایند: «الحبّة السّوداء شفاء لکلّ داء»؛ سیاه‌دانه دارویی مؤثر در برابر هر بیماری است.

پایان/

۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 11778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =