یک نماینده مجلس؛ 5 نفر از وزرای معرفی شده رای اعتماد نمی‌گیرند

یک نماینده مجلس گفت: به نظر میرسد 4 یا 5 نفر از وزرای معرفی شده رای اعتماد نمیگیرند.

به گزارش تحریریه، جعفر قادری گفت: بدون اینکه بخواهم از فرد یا افراد خاصی نام ببرم، واقع آن است که برخی گزینه های پیشنهادی، افرادی توانمند و صاحب صلاحیت هستند که مبتنی بر تجربه، دانش و تخصص خود به عنوان وزیر معرفی شده اند. این افراد در حوزه معرفی شده دارای تحلیل هستند و صلاحیت لازم برای به دست گرفتن سکان هدایت وزارتخانه مربوطه را دارند. او افزود: در نقطه مقابل اما افرادی نیز معرفی شده اند که یا تخصص لازم را ندارند و یا اینکه برای حوزه ای معرفی شده اند که چندان به دانش، تحصیلات و تجربیات گذشته آنها ارتباطی ندارد. طبیعی است که مجلس در برابر این انتخاب ها واکنش نشان خواهد داد و اجازه نخواهد داد تا وزارتخانه های کلیدی کشور در اختیار افراد و جریاناتی قرار بگیرد که اشرافی به حوزه های مورد بحث ندارند.

این نماینده مجلس گفت: واقع آن است که وزرای پیشنهادی، انتظارات نمایندگان، کارشناسان و حتی افکار عمومی را برآورده نکردند. انتظار داشتیم کابینه ای قوی تر، توانمندتر و با کارنامه هایی مناسب تر معرفی شوند. هرچند در این لیست، افرادی توانمند و دارای صلاحیت نیز حضور دارند، اما بخشی از افرادی که به عنوان وزرای پیشنهادی معرفی شده اند، واجد ویژگی های لازم برای به دست گرفتن سکان هدایت وزارتخانه های مربوطه نیستند.

قادری در تبیین چرایی این عدم تناسب ها گفت: در واقع این افراد سنخیتی با حوزه هایی که به عنوان وزیر معرفی شده اند، ندارند و قادر نخواهند بود، مطالبات مردم و کارشناسان را پاسخ دهند. جمع بندی های اولیه نیز حاکی از آن است که  حداقل ۴الی ۵نفر از افرادی که معرفی شده اند، نمی توانند رای اعتماد نمایندگان را به دست آورند.

منبع: اقتصادآنلاین

پایان/

۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 11870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      0 0
      وسواس بیش از حد ازاین خوبترنمی شه ! وضع بدتر از الان میشه ؟!