رژیم صهیونیستی در انتظار نمایشگاه اکسپو دبی

سطح قراردادهای تجاری میان امارات و اسرائیل در شرایط کنونی ۷۱۲ میلیون دلار است و تل آویو پیش بینی می کند با برگزاری نمایشگاه «اکسپو دبی» در ماه آینده توافقنامه های زیادی میان دو طرف امضا شود.

به گزارش تحریریه روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» در تحلیلی نوشت: رژیم اسرائیل و امارات متحده عربی که حدود یک سال پیش روابط خود را عادی ساخته اند در انتظار برگزاری نمایشگاه بین المللی «اکسپو دبی» هستند که در اکتبر آینده برگزار خواهد شد. آنها خواهان تقویت روابط تجاری هستند. سطح قراردادهای تجاری این دو در شرایط کنونی ۷۱۲ میلیون دلار است. اسرائیل انتظار دارد که تا پایان سال جاری این رقم به یک میلیارد دلار برسد.

به نوشته رای الیوم، دفتر مرکزی آمار اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل از ژانویه ۲۰۲۱ تا ژوئن سال جاری ۴۵۷ میلیون دلار واردات از امارات متحده عربی و ۲۵۵ میلیون دلار صادرات به امارات متحده عربی داشته است.

طبق این گزارش، دبی که بزرگترین بندر بارگیری را در منطقه جبل علی را در خود جای داده است در ماه ژانویه اعلام کرد که تجارت دو جانبه امارات و اسرائیل از سپتامبر ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۷۲ میلیون دلار است. «زئیف لاوی» از اتحادیه اتاق های بازرگانی اسرائیل گفته است: عادی سازی روابط، تجارت اسرائیل در خاورمیانه از طریق امارات را گسترش داده است و ما در منطقه بسیار ادغام شده ایم. این در حالی است که پیش از این اسرائیل معمولا تولیدات خود را از طریق دیگر کشورها به کشورهای عربی صادر می کرد. توافق با امارات، همکاری تجاری با مصر و اردن را هم تشویق می کند.

A Complete Guide to Morocco's Pavilion at Expo 2020 Dubai

روزنامه رای الیوم در بخش دیگری از گزارش خود از قول «ایتان نائیه» کاردار سفارت اسرائیل در امارات نوشت: در ماه آینده تعداد زیادی از توافقنامه ها میان دو طرف در سفر شماری از وزیران اسرائیلی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی امضا خواهد شد. اکنون نیاز به آغاز کار میان نهادهای مالی، بانک ها، صندوق ها و شرکت های بزرگ هستیم.

طبق این گزارش، «عبدالله باقر» رئیس شورای بازرگانی اماراتی اسرائیلی پیش بینی کرده است که توافقنامه های بسیاری میان دو طرف در زمینه های فعالیت لجستیکی، دارو و ... امضا شود. اسرائیل برای افتتاج دفتر وابسته اقتصادی خود در ابوظبی برنامه ریزی کرده است و حتی امارات و اسرائیل در حال بررسی برقراری قانون تجارت آزاد هستند. تا کنون ده ها توافق در سطح دولت ها میان دو کشور در زمینه ویزای سفر، خدمات مالی و مبارزه با پولشویی  و غیره امضاء شده است.

پایان/

۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
کد خبر: 11891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =