برنامه بنجل سازان فرانسوی برای فریب دادن رئیسی!

ذی نفعان همکاری با بنجل سازان فرانسوی به دنبال زمینه سازی برای فریب رئیسی هستند تا دوباره بازار داخل را فتح کنند.

به گزارش تحریریه، روزنامه گسترش صنعت وابسته به وزارت صمت به دنبال زمینه سازی برای بازگشت بنجل سازان فرانسوی به ایران است و حتی به نقل از کارشناسان همسو نوشت که فرانسوی ها هرگز ایران را ترک نکرده بودند. اگرچه اشاره کرد که، این روزنه امید در شرایطی است که پس از خروج امریکا از برجام، شرکت‌های فرانسوی بازار ایران را ترک کردند؛ به خصوص در حوزه خودرو که دست خودروسازان ایرانی را در پوست گردو گذاشتند.

کلیدواژه این موضوع به احیای توافق برجام باز می گردد، اما ایران بدون احیای برجام هم می تواند با شرکت هایی بهتر از بنجل سازان فرانسوی مانند پژو، رنو و سیتروئن کار کند و شرکت های داخلی در این زمینه پیشرفت هایی داشته اند.

رنو اصلا از ایران نرفته است!

گسترش صنعت نوشت که محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و فرانسه درباره احتمال بازگشت خودروسازان فرانسوی می‌گوید: خودروسازان فرانسوی که درباره آنها صحبت می‌کنیم، رنو و پژو هستند که رنو اصلا از ایران نرفته است، یعنی دفتر این شرکت هنوز در ایران هستند و مترصد هستند که اگر فضا آماده شود، فعالیت‌های خود را آغاز کنند... در حال حاضر به طور تقریبی حدود ۷۰ درصد قطعات براساس ساخت داخل است که این میزان را باید به ۹۰ درصد برسانیم و به این ترتیب در حاشیه امنی قرار خواهیم گرفت.

مساله ایجاد حاشیه امن تحریم با افزایش درصد داخلی سازی فرعی است و مساله اصلی این است که خودروسازان فرانسوی اهمیت جهانی ندارند و آنها را با عنوان بنجل ساز و کاردستی ساز می شناسند که در بازارهای اصلی دنیا مورد اقبال نیستند.

به جای رقابتی کردن فضا و کشاندن پای خودروسازان اصلی جهانی به ایران، هنوز یک عده دنبال فرانسوی ها هستند. اگر تحریم تمام شود با شرکت های بهتر از فرانسوی ها هم می شود کار کرد و اگر تحریم باقی بماند که تنها چینی ها هستند که حاضر به همکاری با ایران هستند. چینی هایی که در صنعت خودرو فرانسه را پشت سر گذاشته اند و در حال رقابت با کره جنوبی هستند.

در هر صورت بنجل سازان فرانسوی بدترین گزینه برای حضور در بازار ایران هستند.

پایان/

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 11899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      0 3
      از کی ماشینهای فرانسوی بنجلند ولی ماشینهای چینی که توسط مافیای آقازاده ها به سه برابر قیمت واقعی می فروشند با کیفیتند؟؟؟
    • علی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      0 0
      به نظر من تولیدات داخل بنجل هستند وبی کیفیت ترین ودرعوض گرانترین آن
    • عماد کربلایی IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      0 0
      بنجل سازان فرانسوی واقعا ؟ پژو ، رنو ، سیتروین ....