آینده شرکت‌های بزرگ تولید مرغ

یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان مرغ جهان در برزیل به رغم افزایش فروش در دوره کاهش شیوع کرونا، به دلایل گوناگون از جمله گرانی مواد اولیه، رکود اقتصاد داخلی و افزایش بدهی ها دچار مشکل شده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» در گزارشی نوشت که دومین تامین کننده بزرگ مرغ در جهان رکوردهای تازه ای را در زمینه فروش مرغ به ثبت رسانده است. دلیل این امر آن است که مصرف کنندگان درگیر بیماری کرونا به دنبال گزینه های ارزان تر برای تامین پروتئین برای خود هستند. گذشته از این مسائل، تورم موجود هم باعث افزایش سود این بنگاه اقتصادی می شود که حدود 800 نوع  محصول را در حوزه مرغ و پروتئین ها تولید می کند.

شرکت BRF SA اکنون از افزایش قیمت مواد اولیه در برزیل رنج می برد که این تنها به دلیل قیمت های بالاتر غذای پرندگان نیست. در سه ماهه دوم سالجاری هزینه های مالی شرکت در سائوپائولو به شدت افزایش یافته است تا حدی که میزان بدهی های مرتبط با شاخص تورم از 0.99 درصد سال قبل به 4.61 درصد افزایش داشته است.

خشکسالی شدید در این کشور قیمت محصولات را افزایش داده است اما در حالی که جریان اقتصاد جهان در حال بهبودی است اما مواد اولیه هنوز گران هستند. رکود اقتصاد داخلی هم موجب شده است تا شرکت قادر نباشد همه بار افزایش هزینه ها را به مصرف کنندگان منتقل کند.  

این شرکت علاوه بر مصائب فوق، به خاطر بهبود عملیات خود در ترکیه هم ضرر قابل توجهی را رقم زده است. همه این مسائل برخلاف انتظارات تحلیلگران از پیش بینی افزایش فروش بی سابقه آن حکایت دارد.

«سیدنی مانزارود» معاون شعبه این شرکت در برزیل در یک کنفرانس با حضور سرمایه گذاران ابراز داشت انتظار سودهای بیشتر در نیمه دوم سال پیش بینی می شود زیرا نسبت بین هزینه ها و قیمت های فروش متوازن تر خواهد شد. وی همچنین افزایش مصرف گوشت مرغ و خوک در برزیل در کنار تولید دیگر محصولات با ارزش افزوده بالاتر را محرکی خوب برای بهبود اوضاع شرکت توصیف کرد.

با اینحال تحلیلگران اعتقاد دارند با وجود چشم انداز مطلوب قیمت و تقاضا اما موضوع نرخ ارز و قیمت دانه های خوراکی خطری مهم برای بهبود حاشیه سود مورد انتظار شرکت به شمار می رود.

پایان/

۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 11902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =