هرج و مرج در بازار؟/سخنگوی انجمن صنایع لبنی: منتظر تصمیم دولت نماندیم

سخنگوی انجمن صنایع لبنی با بیان این که برنامه مصوبی برای افزایش قیمت لبنیات وجود ندارد گفت: به دلیل افزایش رسمی نرخ شیر خام متاثر از آن قیمت محصولات لبنی نیز حدود ۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش تحریریه، بنی طبا در ارتباط با اخبار مربوط به آزادسازی قیمت لبنیات در بازار اظهارات داشت: مصوبه برای افزایش قیمت لبنیات وجود ندارد اما با توجه به اینکه نرخ شیرخام به طور رسمی افزایش یافته است ما نیز مجبور به افزایش قیمت محصولات خود در حدود 20 درصد هستیم.

وی افزود: مسئولیت های تنظیم بازار محصولات کشاورزی و صنایع مرتبط بر اساس قانون تمرکز دوباره به وزارت جهاد کشاورزی بازگشته است بر این اساس  هر لیتر شیر خام را با افزایش بیش از 50 درصدی  6400 تومان اعلام کرده‌اند و حتی این نرخ توسط دولت خرید تضمینی می شود بنابراین طبیعی است که متاثر از آن قیمت محصولات لبنی نیز افزایش خواهد یابد.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفت: انجمن نامه های رسمی به رئیس جمهور، وزیر صنعت، وزیر کشاورزی و ستاد تنظیم بازار نوشته اما نتیجه ای برای تغییر قیمت مصوب محصولات لبنی نداشت به همین دلیل ما خود بر اساس شرایط بازار عمل کردیم.

وی تصریح کرد: مسئولین دولتی حقوق می گیرند که در این شرایط بتوانند تصمیم گیری داشته باشند اما صنایع لبنی با این عدم تصمیم گیری ها در شرایط معلق قرار دارند، ما نمی توانستیم کارخانه‌های لبنی را تعطیل کنیم تا دولتی‌ها تصمیم بگیرند.

بنابر این گزارش یکی از مسئولین وزارت جهاد کشاورزی نیز اظهار کرد: به زودی جلسه ای در این ارتباط با حضور طرفین برگزار می‌شود تا درباره نحوه قیمتگذاری محصولات لبنی بعد از افزایش قیمت شیر خام تصمیم گیری شود.

پایان/

۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 11908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =