واکسیناسیون کرونا در اسرائیل هم شکست خورد

رژیم صهیونیستی با واکسینه‌کردن ۶۵درصد از جمعیت خود، در صدر جدول مناطقی با پوشش واکسیناسیون بالاست؛ با وجود این، نمودارهای موارد ابتلا و مرگ‌ومیر نشانگر روند صعودی وضعیت کرونا در پی شیوع واریانت دلتاست.

به گزارش تحریریه، از زمان آغاز پاندمی کرونا در کشورهای جهان، برخی کشورها داوطلب شرکت در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن‌ها شدند و همین امر، ورود واکسن به آنها را تسهیل کرد.

رژیم صهیونیستی یکی از مناطقی بود که از آذرماه سال گذشته و پیش از تأیید شدن واکسن فایزر ـ بیونتک با شرکت در فاز سوم مطالعات بالینی این واکسن، مقادیر زیادی از این واکسن را خریداری کرد.

در همان روزها بی‌بی‌سی، اسرائیل را "موش آزمایشگاهی جهان" نامید؛ چرا که دانشمندان در پی این بودند تا ببینند نتایج واکسیناسیون کرونا با این واکسن چه خواهد شد.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی , <a class=کرونا , واکسن کرونا , " src="https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1400/06/01/1400060111285505234593810.jpg" />

رژیم صهیونیستی با واکسینه کردن 65 درصد از جمعیت خود، در صدر جدول مناطقی است که پوشش واکسیناسیون در آن بالاست.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی , <a class=کرونا , واکسن کرونا , " src="https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1400/06/01/14000601112446629234593610.png" />

تا دو روز گذشته 65 درصد افراد تحت پوشش رژیم صهیونیستی در قالب کارآزمایی بالینی و واکسیناسیون، واکسن فایزر و مدرنا را دریافت کرده‌اند و به 60 درصد جمعیت نیز هر دو دوز از این واکسن‌ تزریق شده است.

با وجود این، نمودارهای موارد ابتلا و فوتی، از وقوع پیک جدید کرونا در رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی , کرونا , واکسن کرونا ,

در پیک‌های قبلی موارد ابتلا به کرونا به حدود 8 هزار نفر و موارد فوتی‌ها به میانگین 60 نفر رسیده بود و هم‌اکنون علی‌رغم تزریق واکسن‌هایی با اثربخشی بالا مانند فایزر و مدرنا، با شیوع واریانت دلتا در سراسر جهان و درگیر شدن اسرائیلی‌ها با این گونه جهش‌یافته، میزان ابتلا به کرونا مجدداً روند صعودی به خود گرفته است.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی , کرونا , واکسن کرونا , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی , کرونا , واکسن کرونا ,

نمودار مرگ‌ومیر رژیم صهیونیستی نیز به‌تبعیت از نمودار، روند افزایشی دارد و در 24 ساعت اخیر، از بین 5035 مورد شناسایی‌شده جدید، 55 نفر با کرونا کشته شده‌اند!

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی , کرونا , واکسن کرونا ,

رژیم صهیونیستی همچنین یکی از اولین مناطق جهان است که در پی شیوع گونه دلتای کرونا، تزریق دوز بوستر (یادآور) یا همان دوز سوم را به افراد بالای 60 سال آغاز کرده است با وجود این، پیک جدید کرونا در حال رخ دادن است.

اگرچه به‌نظر می‌رسد واکسیناسیون علیه کووید19 همچنان در پیشگیری از افزایش شدید تعداد مرگ‌ومیرها تا حدی اثربخش باشد اما شیوع گسترده ویروس جهش‌یافته کرونا، موسوم به واریانت دلتا، معادلات واکسیناسیون را حتی در کشورها و مناطقی با پوشش واکسیناسیون بالا به هم ریخته است.

با توجه به این‌که در کشورهایی با پوشش بالای واکسیناسیون کرونا میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش می‌یابد، میزان ابتلا و به‌دنبال آن مرگ‌ومیر در این کشورها نیز در حال افزایش است؛ بنابراین رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی، حتی با وجود واکسیناسیون گسترده علیه کرونا، به‌عنوان راهکاری قطعی‌تر و به‌میزان بیشتری می‌تواند به قطع زنجیره انتقال بیماری کمک کند.

منبع: تسنیم

پایان/

۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 12039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =