بعید است پایداری چوب لای چرخ دولت بگذارد

امیررضا واعظ آشتیانی گفت: انتقادهای برخی نمایندگان که نزدیک به جبهه پایداری هستند، به معنای عناد این گروه با دولت نیست.

به گزارش تحریریه، نمایندگان منتسب به جبهه پایداری بیشترین انتقادها را علیه وزرای پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی مطرح کردند تا این شائبه به وجود آید که آیا نخستین منتقدان دولت سیزدهم نیروهای این گروه سیاست خواهند بود؟

 امیررضا واعظ آشتیانی درباره این موضوع گفت: «نباید اینگونه تلقی کرد که گروهی دنبال انتقام‌گیری است. همه نمایندگان مجلس حق دارند تا به وزرای پیشنهادی انتقاد کنند یا از آنها تعریف کنند و این جزو حقوق اصلی نمایندگان است و درست نیست که اگر نماینده‌ای وزیر پیشنهادی را نقد کرد، گفته شود که او در صدد تأمین منافع جناحی خود است».

او ادامه داد: «از طرفی باید بپذیریم که در شرایط فعلی همه در یک کشتی هستیم و هیچکس نباید کاری کند که به این کشتی صدمه‌ای وارد شود. همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلبی و اصولگرایی باید بپذیرند که موفقیت دولت، موفقیت همه است. حتی من این را زمانی که آقای روحانی در رأس کار بود هم می‌گفتم هرچند بماند که آقای روحانی به این سخن اعتقاد داشت یا نه اما به هر موضع من همین بود که درباره دولت آقای رئیسی هم می‌گویم».

این فعال سیاسی بیان کرد: «اکنون مهم آن است که هر چه زودتر دولت کار خود را آغاز کند و همه باید بدانیم که بگومگوهای سیاسی حاصلی ندارد و نمی‌شود گفت انتقادهای نمایندگان به برخی از وزرای پیشنهادی از سر عناد است. اکنون هم انتقادهای برخی نمایندگان که نزدیک به جبهه پایداری هستند، به معنای عناد این گروه با دولت نیست و من تصور نمی‌کنم جبهه پایداری بخواهد چوب لای چرخ دولت بگذارد».

او درباره اینکه آیا مجلس در مجموع از وزرای پیشنهای رضایت دارد یا نه، اظهار کرد: «تحلیل من این است که کابینه فعلی چندان دلخواه مجلس نیست و تصور می‌کنم سه تا چهار وزیر پیشنهادی موفق به اخذ رأی اعتماد نشوند».

واعظ آشتیانی در پایان درباره مناسبت آینده جبهه پایداری با دولت رئیسی هم گفت: «رابطه جبهه پایداری و هر گروه سیاسی دیگر بستگی به عملکرد دولت دارد. تردیدی نیست برخی از وزرا ایرادهایی در کار خواهند داشت که حتما مورد نقد قرار می‌گیرند و این مسئله طبیعی است. قرار نیست همه یک‌سره دولت را مورد ستایش قرار دهند زیرا اگر چنین شود، دولت همواره در مسیر درستی حرکت نخواهد کرد و باید بپذیریم که انتقاد اگر سازنده باشد، به دولت کمک می‌کند».

منبع: نامه نیوز

پایان/

۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 12049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =