سهم مجلس در انتخاب کابینه مشخص شد

مرتضی آقاتهرانی تاکید کرد:حسن این مجلس و نمایندگان این است که در کابینه دولت سیزدهم هیچ سهم خواهی ای نکردند و تنها بر اساس حق قانونی خود در جریان بررسی صلاحیت وزرا اظهار نظر کرده و در موافقت یا مخالفت صحبت می کنند.

به گزارش تحریریه، مرتضی آقا تهرانی اظهار داشت:امروز انقلاب اسلامی فرصت کم‌نظیری در اختیار نیروهای انقلاب قرار داده است تا دولتی اسلامی و در خدمت مردم در بدو گام دوم انقلاب تشکیل دهند؛ لذا باید اختلاف سلیقه‌ها را کنار بزنیم و به خوبی از این فرصت استفاده کنیم. مجلس نیز وظیفه قانونی خود را در جهت تحقق این موضوع به کار می‌گیرد.

وی افزود: متاسفیم که دولت دوازدهم نتوانست رضایت عمومی را به همراه داشته باشد، اما امروز مجلس انقلابی وظیفه دارد در کنار دولت بسیاری از کاستی‌ها را جبران کند و خوشبختانه در دولت سیزدهم شاهد بودیم تمام وزرای پیشنهادی در همه کمیسیون‌ها حضور پیدا کرده و برنامه‌های آنها بر اساس حیطه تخصصی آن کمیسیون بررسی شد و شاهد وحدت خوبی بین مجلس و دولت هستیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: این روزها شاهد آن هستیم که برخی این شائبه را مطرح می‌کنند که مجلس، نمایندگان و جریانات سیاسی انقلابی به دنبال سهم‌خواهی از دولت جدید هستند که الحمدلله سخنرانی مدبرانه‌ی آقای رییسی در مجلس این دروغ بزرگ را افشا کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با بیان اینکه جریانی با بی‌اخلاقی رسانه‌ای و با انتشار دروغ‌های متعدد عملا فرصت انتشار تکذیب و انعکاس واقعیات را هم سلب کرده است، گفت: این جریان به محض اینکه ماهیت حرف خلاف واقعش مشخص می‌شود با مطلب کذب دیگری تلاش می‌کند روی خبر خلاف واقع قبلی‌اش سرپوش بگذارد. لذا وقتی ایتدا به دروغ مدعی سهم‌خواهی نیروهای انقلابی از دولت سیزدهم می‌شود و با تشریح مکانیزم انتخاب وزرای پیشنهادی از سوی رییس جمهور حرف دروغش افشا می‌شود، سخن دروغ دیگری مبنی بر ناراحتی نیروهای انقلاب از کابینه معرفی شده می‌کنند، در حالیکه لیست نمایندگان ثبت نام کننده جهت موافقت با کلیات دولت و عموم وزرای پیشنهادی خلاف آنچه ادعا می‌کنند را نمایان می‌کند.

آقاتهرانی افزود: البته از آنجایی که فراکسیون نیروهای انقلاب در مجلس به جمع‌بندی مشخصی پیرامون وزرای پیشنهادی نرسیده است و آن را برعهده خود نمایندگان گذاشته است، لذا طبیعی است که بر اساس ذات پارلمان هر کدام از نمایندگان مجلس بر اساس حجت شرعی و حق قانونی خود به صورت شخصی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اظهار نظر کرده و در موافقت یا مخالفت صحبت می‌کنند و این موضوع به معنای یک تصمیم و نظر جمعی نیست. ضمن اینکه این سخنان چه موافقان و چه مخالفان نشان‌دهنده دلسوزی مجلس برای دولت و تلاش برای کمک به موفقیت رئیس جمهور است.  

وی افزود: جریان غرب در سفارتخانه‌های کاغذی خود به دنبال القای اختلاف افکنی در میان نیروهای انقلاب هستند اما بی‌شک این خواب تعبیر نخواهد شد و جریان انقلاب قدر این فرصت بزرگ را خواهد دانست و اجازه نمی‌دهد با خبرسازی‌های دروغین توسط کسانی که خیرخواه مردم و انقلاب نیستند، میان نیروهای انقلاب اختلافی ایجاد شود. 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: تعامل خوب رئیس جمهور با مجلس فتح باب خوبی برای همکاری قوای مقننه و مجریه در جهت پیش برد اهداف کشور  و حل مشکلات است و امیدواریم تداوم داشته باشد و ما در گذشته این موضوع را کمتر شاهد بودیم.

وی در پایان تاکید کرد: همانگونه که انتخاب رئیس جمهور بر مبنای شایسته‌سالاری و بر اساس اراده مردم بود  انتخاب وزرا هم بر اساس شایسته‌سالاری و شایستگی انجام می‌شود و از درگاه الهی توفیقات دولت انقلابی سیزهم را خواهانیم.

منبع: خانه ملت

پایان/

۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 12055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =