عوارض جدید واکسن کرونا؛ واکسینه شده ها بیشتر کرونا می گیرند!

پژوهشگران آمریکایی از افزایش آمار ابتلا به گونه دلتا کرونا در میان افراد به طور کامل واکسینه شده، خبر دادند.

به گزارش تحریریه، داده‌های آمریکا نشان می‌دهد موارد ابتلاء به کرونا در میان افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند، در حال افزایش است.

مقامات آمریکایی سه شنبه اعلام کردند ۲۵ درصد از موارد ابتلاء به "کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی دو" در میان ساکنان لس‌آنجلس، از افرادی بوده اند که از ماه مه تا ۲۵ ژوئیه (۱۱ اردیبهشت تا ۳ مرداد سال جاری) به طور کامل واکسینه شده بودند.

طبق اعلام رویترز، این اطلاعات که در گزارش هفتگی «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» آمریکا (CDC) در خصوص مرگ و میر و این بیماری منتشر شده، نشان می‌دهد پیشرفت ابتلاء در میان افرادی که دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده بودند، افزایش یافته است.

در این بررسی جدید بیش از ۴۳ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان لس‌آنجلس که سنین آن‌ها ۱۶ سال به بالا بود مورد بررسی قرار گرفت. از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۹۵ نفر یا معادل ۲۵.۳ درصد از موارد ابتلاء از افرادی بودند که به طور کامل واکسینه شده بودند و یکهزار و ۴۳۱ مورد یا معادل ۳.۳ درصد از افرادی بودند که یک دوز از واکسن را تزریق کرده بودند. همچنین ۳۰ هزار و ۸۰۱ مورد معادل ۷۱.۴ درصد نیز از افرادی بودند که واکسن نزده بودند.

واکسیناسیون توانسته از عوارض شدیدی بیماری در افراد مبتلا شده جلوگیری کند؛ به طوری که تنها ۳.۲ درصد از افرادی که به شکل کامل واکسینه شده بودند و بعداً تست شأن مثبت اعلام شده بود، در بیمارستان بستری شدند و تنها ۰.۰۵ درصد در بخش مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند و ۰.۲۵ درصد به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا کردند.

این در حالی است که از میان افراد غیر واکسینه شده، ۷.۵ درصد در بیمارستان بستری شدند و ۱.۵ درصد به بخش مراقبت ویژه منتقل شدند و ۰.۵ درصد نیز به تنفس مصنوعی نیاز پیدا کردند.

کاهش اثربخشی واکسن
علاوه بر اطلاعاتی که در خصوص موارد ابتلاء در لس‌آنجلس منتشر شد، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا سه شنبه یک بروز رسانی در خصوص یک پژوهش پیرامون «کارکنان مراقبت‌های بهداشتی» منتشر کرد که نشان از کاهش شدید اثر بخشی واکسن در میان کارکنان بهداشتی واکسینه شده در هشت ایالت آمریکا دارد.

اثربخشی واکسن‌های کووید -۱۹ در میان کارکنان مراقبت‌های بهداشتی پس از آنکه گونه دلتای کرونا غالب شده، به ۶۶ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که طبق اعلام این مرکز آمریکایی، پیش از شیوع این جهش کرونا، اثر بخشی واکسن‌ها ۹۱ درصد گزارش شده بود.

گفتنی است مقامات آمریکایی هفته گذشته پیشنهاد تزریق دوز تقویتی (یا همان دوز سوم) را از ابتدای ۲۰ سپتامبر دادند که در انتظار بررسی و ارزیابی از سوی اداره غذا و دارو و مراکز مقابله با بیماری آمریکاست.

منبع: ایمنا

پایان/

۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 12100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =