احتمال ریاست جمهوری "کامالا هریس" در آمریکا بیشتر شد

سناتورهای جمهوریخواه کنگره آمریکا خواستار استعفا و استیضاح جو بایدن و اعضای دولت او به دلیل عملکرد نامناسب در جریان خروج از افغانستان شدند.

به گزارش تحریریه، «مارشا بلکبرن»، سناتور جمهوریخواه و عضو کمیته نیروهای مسلح کنگره آمریکا در واکنش به حوادث روز گذشته در کابل، پایتخت افغانستان خواستار استعفای مقامات دولت بایدن شد.

این سناتور جمهوریخواه آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر با درخواست استعفای جو بایدن و برخی مقامات دولت او نوشته است: جو بایدن، کاملاً هریس، آنتونی بلینکن، لوید آستین و ژنرال مارک میلی همگی باید استعفا دهند.

بلکبرن همچنین به دولت بایدن هشدار داده که اگر استعفا ندهد، با استیضاح و برکناری مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر، «لیندسی گراهام»، دیگر سناتور جمهوری خواه نیز در گفتگو با شبکه خبری نیوزمکس اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دلیل افتضاحی که در افغانستان به بار آورده است، باید استیضاح شود.

گراهام گفت فکرش را نمی‌کردم کسی بتواند طی هفت ماه این افتضاح را در جهان به باور آورد.

به گفته گراهام، رئیس جمهور امریکا در مقابل درخواست‌های طالبان تسلیم شد و خطرناک‌ترین مسیر ممکن را انتخاب کرد.

لیندسی گراهام همچنین تاکید کرد که جو بایدن به دلایل سیاسی، همه نیروهای آمریکا را از افغانستان خارج کرد، اما کاری که او انجام داد شرایط را برای یک ۱۱ سپتامبر دیگر فراهم می‌کند و او از هزاران تن از متحدان ما که شجاعانه در کنار ما جنگیده‌اند، دست کشیده است.

اوضاع امنیتی در افغانستان مناسب نیست و روز گذشته انفجار بمب در محل تجمع شهروندان این کشور در مجاورت فرودگاه کابل به کشته شدن حداقل ۱۰۰ نفر انجامید.

منابع میدانی تائید کردند که ۹۰ نفر از قربانیان این حادثه تروریستی را شهروندان افغانستان و بقیه نیز از میان نظامیان آمریکایی حاضر در فرودگاه کابل بوده‌اند.

گروه طالبان این انفجار را محکوم کرده و همزمان گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است.

منبع: مهر

پایان/

۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
کد خبر: 12130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =