سهم دو انحصارگر داخلی از بازار ۵ هزار میلیارد دلاری چقدر است؟

این بازار 5 هزار میلیارد دلاری در آستانه رشد چشمگیر قرار دارد و دو انحصارگر داخلی در این میان سهمی ندارند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Yahoo Finance» با انتشار خبر عرضه سه سهام جدید خودروهای الکتریکی برای رونق بخشیدن به این بازار عنوان داشت اکنون صنعت خودرو در آستانه تغییر و تحولات دوره ای بزرگی قرار دارد. وسایل نقلیه الکتریکی (EV)، فناوری قدیمی صنعت خودرو را تغییر داده اند. فناوری جدید که در قطارهای برقی، موتورهای الکتریکی، باتری ها و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد، تجاری سازی خودروهای برقی را ممکن ساخته است.

در همه جنبه های زندگی، تنها موضوع قطعی «تغییر» است. مهم نیست چه اتفاقی می افتد، از بازارهای سهام گرفته تا سیاست تا ترکیب تلویزیون، همه چیز تغییر خواهد کرد. تغییر می تواند به آهستگی انجام شود یا سریع اتفاق بیفتد، به هر حال ما باید خود را وفق دهیم.

به گفته «دانیل آیوز» تحلیلگر بانک سرمایه گذاری «Wedbush » بخش خودروهای الکتریکی در آستانه رشد چشمگیر است، تا جایی که  از ۳  درصد از فروش جهانی صنعت خودرو اینک به خودروهای برقی اختصاص دارد و این نسبت تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰ درصد و در سال ۲۰۳۰ به ۲۰ درصد خواهد رسید.

آیوز خاطرنشان می کند که سهام خودروهای الکتریکی تحت فشار کمبود تراشه های نیمه هادی، طرز فکر ریسک گریز و افزایش رقابت قرار گرفته است. آخرین نکته ممکن است موضوعی کلیدی برای درک بهتر بخش خودروهای الکتریکی باشد. به گفته ایوز : «... تقریبا ۱۵۰ تولیدکننده در سراسر جهان به شدت به دنبال بازار خودروهای الکتریکی هستند که ما آن را بزرگترین تغییر در صنعت خودرو از دهه ۱۹۵۰ می دانیم».

در حالی که ترکیبی از باد مخالف و بخش جدیدی از بازار که در حال تغییر و تحول است، روند رشد را برای بازار پر رونق صنعت  خودروهای برقی به شدت کنترل می کند، اما آیوز خوش بین است.

در حالی که رسانه ها بیشتر تمرکز خود را بر بنگاه های بزرگ خودروسازی به ویژه «تسلا» و «ایلان ماسک» متمرکز کرده اند اما روند گسترش سرمایه گذاری شرکت های کوچکتر بر تولید خودروهای پاکهم قابل توجه است. 

سیاست Electric Last Mile Solutions

اولین راه حل از سوی شرکت Electric Last Mile Solutions ارائه شده است، شرکتی که به دنبال پر کردن جایگاه منحصر به فردی در صنعت خودرو است. این نهاد در حال توسعه یک ون تمام الکتریکی است که برای حمل و نقل شهری کوتاه مدت بهینه شده است تا زنجیره های تامین محصول را تکمیل کند. این شرکت در تروی میشیگان مستقر است و در حال توسعه و راه اندازی یک کارخانه تولید ۶۷۵ هزار فوت مربعی در ایندیانا هم می باشد.

شرکت «راه حل های الکتریکی آخرین مایل» ELMS در نظر دارد که این کارخانه سالانه  ۱۰۰هزار خودرو در زمان راه اندازی تولید کند.

این تحلیلگر خلاصه می کند: ما معتقدیم شرایط فعلی برای این شرکت بسیار مطلوب است زیرا در دهه آینده در اولین فرصت شاهد بازار ۵ تریلیون دلاری این فناوری هستیم ...»

این که وال استریت با آیوز در مورد پتانسیل های موجود موافق است، از نظر اجماع تحلیلگران طبیعی است، چرا که بر اساس ۶ بررسی اخیر این یک سهام قوی است. سهام به قیمت ۷.۷۳ دلار به فروش می رسد و میانگین قیمت آن ۱۵.۶۰ دلار نشان دهنده افزایش حدود ۱۰۲ درصدی در ۱۲ ماه آینده است.

«فارادی فیوچر اینتلیجنس» (FFIE)

شرکت «فارادی فیوچر» مستقر در لس آنجلس کالیفرنیا، خودروهای هوشمند الکتریکی نسل بعدی را طراحی و مهندسی می کند و در حال برنامه ریزی برای تاسیسات تولیدی در هانفورد کالیفرنیا است. فارادی به دنبال عقد قرارداد با یک شریک تولیدی در کره جنوبی برای دستیابی به توسعه برنامه ریزی شده در تولید خودرو است و دارای قابلیت های مهندسی و فروش در چین است.

اولین مدل خودروی فارادی با نام «FF۹۱ » یک خودروی چهار در و تمام برقی است که دارای گزینه های اتصال بی سیم داخلی و قابلیت رانندگی خودکار است. این شرکت در حال سفارش پیش خرید این خودرو است و انتظار می رود مدل های تولیدی آن را سال آینده عرضه کند. فارادی در نظر دارد تا ۵ سال آینده ۴۰۰ هزار دستگاه بفروشد و در حال حاضر بیش از ۱۴هزار دستگاه را پیش فروش کرده است.

هایزون موتورز (HYZN)

در جایی که سایر شرکت های موجود در این لیست خودروهای کاملا برقی تولید می کنند، هایزون سازنده کامیون های پیل سوختی هیدروژنی و وسایل نقلیه تجاری است. این شرکت تولید خود را آغاز کرده و طی سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تعداد ۵۰۰ خودروی با پیل سوختی هیدروژنی را تحویل داده است. این شرکت در حال تولید کامیون های متوسط ​​و سنگین و اتوبوس های شهری بزرگ و قطارهای بزرگراه است.

در این ماه، شرکت یاد شده شروع به تحویل خودروهای معمولی به مشتریان اروپایی هم کرد و در حال آماده سازی آزمایشات جذب مشتری در ایالات متحده است.

هایزون گزارش می دهد که  ۸۵ خودروی دیگر را تا پایان امسال تحویل می دهد و برای توسعه در آینده برنامه ریزی می کند. این شرکت با «سوپریر پاک استرالیا» یک شرکت جمع آوری زباله، برای تحویل کامیون تا ۲۰۲۲ تفاهم نامه ای امضا کرد. این توافقنامه به تامین اولیه ۵ کامیون جمع آوری زباله با پیل سوختی برای آزمایش و ۱۵ کامیون دیگر تا پایان سال آینده اشاره می کند.

پایان/

۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 12141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =