تفریح دختر رییس جمهور فراری افغانستان در نیویورک

دختر رییس جمهوری پیشین افغانستان، با ثروت فراوانی که پدرش از افغانستان به یغما برده است، در خیابان های ایالات متحده پرسه می زند.

به گزارش تحریریه، تارنمای خبری «nationworldnews» نوشت، «اشرف غنی» رئیس جمهوری تبعید شده افغانستان که پس از خروج از این کشور از دست طالبان به دوبی گریخت، در حال حاضر در حال مذاکره برای سرقت ۱۹ میلیون پوند (بیش از ۱۲ میلیون پوند) از خزانه افغانستان است. در همین حال، دخترش «مریم غنی» در حال تفریح در بروکلین نیویورک دیده شده است. دختر رییس جمهویر سابق چند سالی است که در نیویورک زندگی می کند، فیلم می سازد و به عنوان یک هنرمند شناخته می شود.

عکس های منتشر شده از مریم غنی بحث های زیادی را در محافل افغانستان و حتی در غرب ایجاد کرده است زیرا از یک سو وی هیچ ناراحتی از اتفاقات رخ داده در وطنش ندارد و از سوی دیگر پدرش هم که مسوولیت کل کشور را بر عهده داشت، به دنبال تهدیدات صورت گرفته توسط طالبان از کشور بدون هیچ مقاومتی به سرعت فرار کرد.

اشرف غنی نیز چندی قبل پستی در صفحه فیس بوک خود ارسال و در ویدئویی تایید کرد که در امارات متحده عربی است. اشرف غنی در این ویدئو از تصمیم خود برای فرار از کابل دفاع می کند و می گوید که این تنها راه جلوگیری از خونریزی است.

برخی رسانه‌ها گزارش دادند که اشرف غنی با ۹ میلیون دلار از کشورش گریخته‌ است. با این حال، غنی در ویدیوی خود سعی کرد تمام اتهامات را رد کند. او گفت که ۱۹ میلیون از خزانه داری افغانستان سرقت نکرده است. غنی مدعی شد که مجبور بوده افغانستان را با یک دست لباس سنتی و یک جفت صندل ترک کند. به گفته وی، اتهامات پولشویی علیه وی بی اساس است.

از زمان خروج اشرف غنی از افغانستان، طالبان این کشور را تصرف کرده اند. بنیادگرایان اسلامی تحت عنوان شریعت، زنان را به زندگی سختی که تقریبا دو دهه پیش آن را ترک کرده بودند، باز می گردانند. 

در دولت جدید تحت سرپرستی طالبان، زنان مانند دوره اشرف غنی از آزادی برای پوشیدن هر نوع لباسی را ندارند. حتی برخی می گویند در حکومت طالبان خواندن، نوشتن و کار برای دختران ممنوع اعلام خواهد شد.

پایان/

۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 12170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      0 0
      غنی برای افغانستان گریست تلاش کرد اشتی ملی ایجاد کند بخاطر جلوگیری از خونریزی از کشور گریخت ای کاش مقامات ما هم اینگونه عمل کنند