افت 40 هزار واحدی بازار و فوبیای سقوط در بورس/سهام کوچک قفل صف فروش!

افت قیمت سهام امروز نیز ادامه دارد و تا این لحظه شاخص کل با کاهش بیش از ۳ درصدی مواجه و ابرکانال ۱.۵ میلیون واحدی را ترک گفته است.

به گزارش تحریریه، امروز بازار سهام در ابتدا با افت 39 هزار واحدی شاخص کل آغاز به کار کرد و حدودا دو درصد افت را ثبت کرد. شاخص امروز در کانال یک میلیون و 484 هزار واحد شروع به کار کرده است.

شاخص هم‌وزن هم امروز با افت ۹ هزار واحدی،در محدوده ۴۴۵ هزار واحد قرار گرفت. فارس، فولاد، فملی و شستا از نمادهای منفی و تاثیرگذار برشاخص امروز هستند.

افت قیمت سهام امروز نیز ادامه دارد و تا این لحظه شاخص کل با کاهش بیش از ۳ درصدی مواجه و ابرکانال ۱.۵ میلیون واحدی را ترک گفته است.

نماگر هم‌وزن نیز شرایط مشابهی دارد اما به دلیل وضعیت سهام کوچکتر بازار در نقدشوندگی و حجم مبنا با افت کمتری مواجه شده است. شاخص هم‌وزن هم اکنون کاهش ۲.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

فوبیای سهامداران از آغاز مجدد روند ریزشی آن هم زمانی که برخی از سهام موجود در پرتفوی بورس‌بازان به نقطه سر به سر زیان نزدیک شده بود، مهمترین عامل تشدید فروش‌های هیجانی و روند منفی بازار است.

باید دید آیا در ادامه معاملات این ترس فروکش خواهد کرد یا برای چند روزی ادامه می‌یابد.

گفتنی است، در چند روز گذشته پالایش نفت بندر عباس مجوز افزایش سرمایه خود را در یافت کرد، همچنین قند هکمتان افزایش سرمایه ۵۹۳ درصدی، شرکت شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر(حبندر) افزایش سرمایه ۳۷۳ درصدی را دادند.

شرکت بیمه پاسارگاد(بپاس) افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی خود را از محل سود انباشته و اندوخته مالی به مبلغ ۱۰۲۰ میلیارد تومان می‌دهد. همچنین شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه(سرچشمه) افزایش سرمایه ۵۰ درصدی خود را از محل سود انباشته این شرکت به مبلغ ۲۵۵ میلیارد تومان می‌دهد.

پایان/

۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 12219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =