استفاده از اراضی یک نهاد انقلابی برای تولید انبوه مسکن در دولت رئیسی

وزیر راه و شهرسازی از توافق وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مستضفعان برای در اختیار گذاشتن اراضی بنیاد برای تولید انبوه مسکن خبر داد.

به گزارش تحریریه، اخیرا وزیر راه و شهرسازی بر حل مشکلات مردم در حوزه مرتبط با وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: در حوزه راه و شهرسازی چند مسئولیت داریم و مهمترین آن با توجه به شرایط اقتصادی کشور این است که باید مدیران مدیریت خلق ثروت و نه مدیران هزینه باشیم.

مشارکت مالی مردم در پروژه ها

عضو کابینه دولت سیزدهم همچنین خلق ثروت و استفاده از توان بخش خصوصی برای آغاز و تکمیل پروژه‌های عمرانی را از سیاست‌های دولت سیزدهم در وزارتخانه راه و شهرسازی برشمرد و افزود: در حوزه حمل و نقل باید به دنبال راهکارهای جدید برویم و زیرساخت‌های مهم کشور را با راهکارهای جدید، احداث و تکمیل کنیم که یکی از روش‌ها تهاتر نفت با تکمیل پروژه‌های حمل و نقلی است.

 باید شرایطی را در کشور ایجاد کنیم و مشوق‌هایی را برای سرمایه‌گذاران در نظر بگیریم. باید تلاش کنیم به جای آنکه مردم سرمایه‌های خود را در بانک بگذارند و سود سپرده را دریاقت کنند برای مشارکت در پروژه‌های راه و شهرسازی، سرمایه خود را به این بخش وارد کنند.

 از معاونان خود در حوزه‌های مختلف خواسته‌ام تا پیشنهادهای خود را درباره روش‌های تکمیل انجام طرح‌ها و مگاپروژه‌ها ارایه بدهند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در انجام پروژه‌های آزادراهی و بزرگراهی بخشی از سرمایه را توسط مردم تامین کرده است، افزود: در مگاپروژه‌ها نباید از منابع داخلی دولت استفاده کنیم بلکه باید از توان بخش خصوصی و مردم برای تکمیل آنها بهره‌مند شویم. در خصوص مناطق محروم و انجام پروژه‌ها در آن مناطق باید از روش‌های متفاوت استفاده کنیم.

پایان/

۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 12384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =