کولاک سوددهی شرکت های سرمایه گذاری مشترک

صندوق های سرمایه گذاری مشترک سال ۲۰۲۱ را برای سرمایه گذاری سهامداران هندی دوران خوبی ارزیابی کرده اند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «moneycontrol» در مجموعه نمودارهایی به این موضوع پرداخته است که در سالجاری تا کنون وضعیت صاحبان سهام در صندوق های سرمایه گذاری مشترک هندوستان چگونه بوده است؟

سال ۲۰۲۱ برای سرمایه گذاران صندوق سرمایه گذاری سهامداری خوب بوده است. در سال جاری، شاخص شاخص «نیفتی ۵۰» بیش از ۲۲ درصد رشد کرد و از بسیاری از همتایان جهانی بهتر عمل کرد. صندوق های سرمایه گذاری متعادل از این سرمایه گذاری پیروی کردند و به سرمایه گذاران پاداش ارزشمندی دادند.

اینجا نگاهی به نمودار شرایط صاحبان سهام در سال ۲۰۲۱ می اندازیم.

در حالی که سرمایه گذاران نهادی خارجی (FII) در تزریق پول به سهام هند عملکرد مناسبی نداشتند، صندوق های سرمایه گذاری مشترک به لطف راه اندازی صندوق جدید و ورود مداوم پول از طریق «طرح سرمایه‌گذاری سیستماتیک» (SIP) به خریداران خالص تبدیل شدند.

بر اساس داده های «انجمن صندوق های سرمایه گذاری مشترک در هند» (AMFI)، طرح های مربوط به حقوق صاحبان سهام ورودی خالص حدود ۷۲ هزار کرور روپیه سالانه تا به امروز (YTD) دریافت کرده است.

خرده‌ فروشی و سرمایه گذاران دارای ارزش خالص بالاتر، مسیر SIP را ترجیح می ‌دهند تا در بازار سهام شرکت کنند. دارایی ‌های تحت مدیریت (aum) طرح سرمایه ‌گذاری سیستماتیک در حدود ۲۶ درصد به روپیه افزایش یافت.

داده های انجمن صندوق های سرمایه گذاری مشترک در هند نشان می‌دهد که حساب ‌های سرمایه گذاران خرده‌ فروشی در صندوق‌ های سرمایه ‌گذاری با سرعت بیشتری در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت. طی دو سال گذشته، علاقه زیادی به سرمایه گذاران خرده‌ فروشی در مقوله‌ های سرمایه‌گذاری متقابل مانند وجوه متقابل جهانی، وجوه شاخص و وجوه سرمایه گذاری شده وجود داشته ‌است.

بودجه تکنولوژی جلوتر از گروه خود بودند و انعطاف‌ پذیری نشان دادند، چرا که فعالیت شرکت‌ ها و تغییر مکان‌ های کاری که برای تکنولوژی به کار گرفته شدند، در طول بیماری و همه‌گیر شدن آن در خانه ادامه یافت و این امر به حالت عادی جدیدی تبدیل شد. زمانی که کشورهای سراسر جهان شروع به نشان دادن نشانه ‌هایی از بهبود بازار کردند، بخش های زیرساخت مورد توجه قرار گرفتند. صندوق های سرمایه کوچک نیز در سال ۲۰۲۱ به افزایش خود ادامه دادند.

شرکت های کوچک، بخش های مربوط به زیرساخت و صندوق‌های فناوری در صدر جدول قرار داشتند در حالی که شرکت‌های چندملیتی (MNC) مربوط به «کالاهای تند مصرف» (FMCG) و صندوق‌ های بانکی در سال ۲۰۲۱ پایین ترین عملکرد را داشتند.

سهام متعلق به خدمات مالی به ویژه در شاخص نیفتی ۵۰ گزینه بعدی هستند که در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گرفته است.

پایان/

۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 12599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      2 0
      سلام چرا همون اول تو تیتر خبر نمیزنید که مطلب در مورد هنده تا اگه مخاطب نخواست بخونه وارد سایتون نشه