ترمز مصارف بودجه1401 و هزینه‌های دولت کشیده می شود/خبری از افزایش حقوق نیست

باید لایحه بودجه سال آینده طوری تدوین شود که در آن مواردی از قبیل مصارف بودجه ای ترمزش کشیده شود، بطوری که توقع نداشته باشیم در بودجه سال 1401 با افزایش تورم کل، هزینه های دولت را نیز افزایش دهیم.

به گزارش تحریریه، خاندوزی با اشاره به اینکه در همین مدت کوتاه حضور خود در وزارت اقتصاد، ثابت ترین نشست ها مربوط به کارگروه تأمین مالی دولت بوده است، گفت: در حال حاضر سهم عمده تأمین مالی در اقتصاد کشور نیز در مجموعه وزارت اقتصاد رقم می خورد و امیدوارم در جلسه آینده که شرکت می کنم تأثیرات تصمیم ها به میزانی باشد که گزارش عملکرد ارائه دهیم.
وزیر اقتصاد افزود ، باید تلاش شود تا سیر نقدینگی مخرب کند و در بودجه سال آینده حجم سیلاب نقدینگی کنترل گردد.
وی یکی از مهترین مسائل در ارتباط دولت و مجلس شورای اسلامی را  موضوع لایحه بودجه سال 1401 دانست و گفت: به کمک مجلس در این مسأله نیازمندیم و باید لایحه بودجه سال آینده طوری تدوین شود که در آن مواردی از قبیل مصارف بودجه ای ترمزش کشیده شود، بطوری که توقع نداشته باشیم در بودجه سال 1401 با افزایش تورم کل، هزینه های دولت را نیز افزایش دهیم.
دکتر خاندوزی در خصوص روش های اخذ مالیات هم گفت: باید در اخذ درآمدهای مالیاتی روش هایی استفاده شود که گروه های با درآمد بالا هدف گیری شوند و حوزه تولید و قشر متوسط به پایین جامعه تحت فشار قرار نگیرند.

پایان/

۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 12679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • 1 IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      2 0
      جناب اقای دکتر قبل از حرف زدن باید ببیند ایا در این مدت کاری کرده خیر هنوز قیمتها پایین نیامد بلکه شاهد افزایش برخی اقلام نیز هستیم
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 3
      امسال دولت افزایش حقوق ندهد ولی درعوض کوپن کالای رایگان به مردم بدهد و رایانه عموم را قطع نکند.
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      0 0
      جناب یکم اهسته؟ با حرف و سفر مملکت درست نمی شه، تا کی می خواهیم سر خودمون کلا بگذاریم، مهم ترین مشکل ما اینه که نمی دونیم داریم مردم قربانی لج بازی می کنیم، از واکسن ، اقتصاد ، معیشت مردم یا نون شب مردم من جای مسئولین بودم اگه رگ غیرت ایرانی داشتم ، یک ثانیه خواب نمی رفتم ، چه برسه بیاییم توجیه کنیم که با نظام قبلی مقلیسه کنیم و همه چیز خوب عنوان کنیم
      • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
        0 0
        قیاس مع الفارق است. چون اون نظام مثلاً دیکتاتوری بوده و این نظام حاوی عدالت علی است. پس مقایسه نکنید. این نظام را با خودش و با دنیا باید مقایسه کرد که ملت روی ثروت خوابیده ولی به نامش است ولی به کام حزب الله و غزه و سوریه و لبنان و فلسطین ووووو است. به کام همه هست الّا ایرانی.
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      0 0
      جناب وزیر آیا ترمز افزایش قیمت هم کشیده می شود. نیومده قیمت شیر و تخم مرغ و گوشت و مرغ و ووووو سه بار طی سه هفته افزایش داشتیم. یه کم فکر کن و تجزیه و تحلیل وقایع و حوادث قیمتی را بکن بعد ترمز افزایش حقوق را بکش. اووووووووف