اتحادیه اروپا واردات را قطع می کند!

چالش های اخیر در تامین تجهیزات با فناوری بالا اتحادیه اروپا را بر آن داشت در آینده نزدیک وابستگی خود را به سازندگان بزرگ تراشه قطع کند.

به گزارش تحریریه، شبکه خبری «بلومبرگ» گزارش داد اروپا باید وابستگی خود را که فقط به تعداد انگشت شماری از تولیدکنندگان بسیار بزرگ تراشه که قطعات ریز و در عین حال مهم را در همه چیز از اتومبیل تا گوشی های هوشمند تولید می کنند، کنار بگذارد.

این پیامی است که «مارگرته وستاگر» مسئول حوزه سیاست های دیجیتالی اتحادیه اروپا در مصاحبه ای با ما عنوان کرد. «اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا، سرمایه گذاری در فناوری را رکن اصلی سخنرانی خود در اتحادیه قرار داد و خواستار آن شد که حدود یک پنجم از بسته بازیابی ۸۰۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا صرف نوآوری در بلاک چین و ارتباطات کوانتومی شود. در هفته های آینده نیز باید چشم براه قانون جدید اروپا در زمینه تراشه ها به عنوان بخشی از تلاش های اتحادیه برای وابستگی کمتر به فناوری به سایر نقاط جهان باشید.

پس از آن چه اتفاقی می افتد

سبز شدن قاره ها. افزایش عرضه نیمه ‌هادی‌ ها هم بخشی از استراتژی جدید هند- اقیانوسیه اتحادیه اروپا است. براساس پیش‌نویس که توسط بلومبرگ دیده می‌شود، این اتحادیه می ‌خواهد بر افزایش اتحاد به اصطلاح سبز تاکید کند تا به تسریع انتقال به یک اقتصاد بدون کربن کمک کند.

لحظه حساس برای انرژی. قیمت گاز طبیعی در اروپا به رکوردشکنی خود ادامه می دهد. قیمت برق نیز پس از قطع ارتباط برق بین انگلیس و فرانسه که ممکن است تا مارس ادامه یابد، به بالاترین حد خود رسید. این بحران یک تولیدکننده عمده کود را مجبور کرد تا دو کارخانه در بریتانیا را تعطیل کند، این نشان می دهد که افزایش بی سابقه قیمت گاز و برق تهدیدی برای بهبود اقتصادی منطقه است.

گره گشایی از مشکلات آب و هوایی. دولت ها در سراسر قاره، در حال آماده شدن برای مداخله برای گرم نگه داشتن خانه ها و کارخانه ها با نزدیک شدن به فصل زمستان هستند.

مبارزه با معضلات آب و هوا.  فون در لاین از موقعیت خود در مورد اتحادیه استفاده کرد تا از چین و سایر کشورها بخواهد تا در مبارزه با تغییرات آب و هوایی از جمله افزایش تعهدات در مورد کاهش آلودگی و تامین مالی کشورهای فقیر، اقدامات بیشتری انجام دهند.

۱.۵ درجه. هرچند خود کشورهای اتحادیه اروپا هنوز باید برای حفاظت از محیط زیست باید اقدامات بیشتری انجام دهند. تقریبا هیچ دولتی در جهان به اندازه کافی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تلاش نمی کند و به احتمال زیاد دمای جهان در سال های آینده از نقطه عطف ۱.۵ درجه سانتیگراد بالاتر می رود.

پایان/

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 12690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =